مقاله ارزیابی روشهای فرا ابتکاری بهمنظور بهینهسازی خط پروژه مسیرهای راه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی روشهای فرا ابتکاری بهمنظور بهینهسازی خط پروژه مسیرهای راه دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی روشهای فرا ابتکاری بهمنظور بهینهسازی خط پروژه مسیرهای راه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی روشهای فرا ابتکاری بهمنظور بهینهسازی خط پروژه مسیرهای راه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی روشهای فرا ابتکاری بهمنظور بهینهسازی خط پروژه مسیرهای راه :
تعداد صفحات :۲۷
در طراحی مسیر، بخش روسازی راه دارای جزئیات مشخص بوده و هزینهی آن اجتنابناپذیر است. اما در بخش زیرسازی، میتوان با بهینه نمودن محل خط پروژه، هزینهها را کاهش داد. یکی از هزینههای سنگین زیرسازی، هزینه عملیات خاکی است که به شدت به خط پروژه طراحی شده وابسته است. بنابراین، هدف این پژوهش، ارزیابی روشهای مختلف فراابتکاری برای پیشنهاد توسعه روشی به منظور بهینهسازی خط پروژه، برای داشتن کمترین هزینه عملیات خاکی، است. بدین منظور، ابتدا تابع هدف و محدودیتهای مسئله فرمولبندی و سپس کیلومتر، ارتفاع و طول قوس قائم در هر سومه بهعنوان متغیرهای تصمیم در نظر گرفته شدهاند. خط پروژه اولیه و موقعیت سومهها طبق ضوابط و نیازها تعیین گردیدند. تابع هدف به صورت مجموع قدر مطلق اختلاف ارتفاع خط پروژه و خط زمین و محدودیتها بهصورت حداقل و حداکثر شیب طولی، حداقل ارتفاع پلها، عدم تداخل قوسها و حداقل طول قوس قائم تعریف شدهاند. برای بهینهسازی مسئله از الگوریتمهای ژنتیک، ازدحام پرندگان شتابدار و کرم شبتاب در محیط MATLABاستفاده شده است. برای ارزیابی بهتر روش، سه مسیر مختلف در سه توپوگرافی دشت، تپهماهور و کوهستانی طراحی و خط پروژه اولیه توسط هر یک از این الگوریتمها، بهینهسازی شد. علاوه بر مجموع قدر مطلق اختلاف ارتفاع خط پروژه و خط زمین، سنجش این بهینهسازی با نسبت حجم خاکریزی به حجم خاکبرداری و هزینه عملیات خاکی صورت گرفت. نتایج، نشاندهنده درصد بالای بهینگی توسط الگوریتم کرم شبتاب و سپس ازدحام پرندگان و ژنتیک، برای هر سه توپوگرافی است. بنابراین، میتوان با بهکارگیری الگوریتم کرم شبتاب، هزینههای زیرسازی مسیر را به مقدار قابل توجهی کاهش داد. همچنین، تکرار و زمان صرف شده جهت حل مسئله نشان میدهد که زمان لازم برای بهینهسازی و دست یافتن به جواب بهینه، در مقابل کاهش هزینهها بسیار ناچیز است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.