مقاله تأثیر بازخورد تطبیقی- اجتماعی و تواتر آن بر عملکرد و یادداری تکلیف تعادل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر بازخورد تطبیقی- اجتماعی و تواتر آن بر عملکرد و یادداری تکلیف تعادل دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر بازخورد تطبیقی- اجتماعی و تواتر آن بر عملکرد و یادداری تکلیف تعادل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر بازخورد تطبیقی- اجتماعی و تواتر آن بر عملکرد و یادداری تکلیف تعادل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر بازخورد تطبیقی- اجتماعی و تواتر آن بر عملکرد و یادداری تکلیف تعادل :

تعداد صفحات :۲۹

مطالعات اخیر نشان دادند که فرایند یادگیری علاوه بر فراهم آوردن اطلاعاتبرای فراگیرنده، از اثرات شناختی- اجتماعی تکلیف نیز تأثیر می­پذیرد. مطالعه حاضربا هدف بررسی اثرات بازخورد تطبیقی- اجتماعی و تواتر ارائه­ی آن بر عملکرد ویادداری تکلیف تعادلی طراحی شد. طرح پژوهش حاضر، ‌از نوع نیمه­تجربی بود. جامعه­یآماری آن را کلیه­ی دانشجویان دختر شرکت­کننده در کلاس­های تربیت بدنی در نیمسالتحصیلی (۱۳۹۲- ۱۳۹۱) تشکیل می­دادند که به صورت داوطلبانه در این مطالعه شرکتنمودند. آزمودنی­ها (تعداد : ۴۴و میانگین سنی: ۲/۱ ±5/20) با توجه به نوع بازخورد (مثبت/ منفی) و شیوه ارائه آن (مطلق/ نسبی)، همچنینبر اساس اولین نمره مرحله­ی اکتساب به صورت تصادفی، در چهار گروه (بهتر مطلق، بهترنسبی، بدتر مطلق و بدتر نسبی) جای گرفتند. آنان در دو جلسه اکتساب (دو روز متوالی)و یک جلسه یادداری (بدون ارائه بازخورد و ۲۴ ساعت پس از آخرین مرحله اکتساب) شرکتنمودند. هر جلسه اکتساب شامل ۱۰ کوشش ۶۰ ثانیه­ای بود که هر یک از شرکت­کنندگانعلاوه بر دریافت بازخورد حقیقی در هر کوشش، بنابر تواتر دریافتی (مطلق/ نسبی)،بازخورد تطبیقی- اجتماعی یا هنجاری دریافت کردند. ابزار سنجش تعادل،‌ دستگاه تعادل­سنجبود که در تحقیقات ورزشی مورد استفاده قرار می­گیرد و دستگاهی با دقت اندازه­گیریبالا می­باشد. باتوجه به عدم تفاوت معنادار گروه­ها در مرحله پیش آزمون، نتایجتحلیل واریانس در اندازه­گیری­های مکرر نشان داد که بین جلسات کوشش­های تمرینیتفاوت معناداری دیده می­شود. این کوشش­ها موجب بهبود فعالیت حرکتی تعادل در مرحلهاول عملکرد می­گردد، هر چند میان نمرات گروه­ها تفاوت معنی­داری مشاهده نشد.همچنین نتایج تحلیل واریانس یک­طرفه در مرحله یادداری نیز نشان داد که بازخوردتطبیقی –اجتماعی موجب تفاوت معناداری بین گروه­ها شده است. در این ارتباط دو گروه بهتر(مطلق/ نسبی) نمرات بالاتری را نسبت به دو گروه بدتر (مطلق و نسبی) کسب نمودند. بهبیان دیگر نقش بازخوردهای مثبت چه به صورت مطلق باشد چه به صورت نسبی، بر فعالیتحرکتی تعادل تأثیر معناداری دارد. نتایج پژوهش حاضر نقش بازخورد و انگیزش را بریادگیری مهارت­های حرکتی تأیید نمود. بحث تفصیلی پیرامون نتایج، در اصل مقالهآورده شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.