مقاله تدوین برنامه ی آموزشی افزایش علاقه ی اجتماعی (والد-کودک) و بررسی اثربخشی آن در افزایش میزان علاقه ی اجتماعی دانش آموزان با اختلال نافرمانی مقابله ای
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تدوین برنامه ی آموزشی افزایش علاقه ی اجتماعی (والد-کودک) و بررسی اثربخشی آن در افزایش میزان علاقه ی اجتماعی دانش آموزان با اختلال نافرمانی مقابله ای دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تدوین برنامه ی آموزشی افزایش علاقه ی اجتماعی (والد-کودک) و بررسی اثربخشی آن در افزایش میزان علاقه ی اجتماعی دانش آموزان با اختلال نافرمانی مقابله ای کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تدوین برنامه ی آموزشی افزایش علاقه ی اجتماعی (والد-کودک) و بررسی اثربخشی آن در افزایش میزان علاقه ی اجتماعی دانش آموزان با اختلال نافرمانی مقابله ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تدوین برنامه ی آموزشی افزایش علاقه ی اجتماعی (والد-کودک) و بررسی اثربخشی آن در افزایش میزان علاقه ی اجتماعی دانش آموزان با اختلال نافرمانی مقابله ای :
تعداد صفحات :۳۲
پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامهی افزایش علاقهی اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر میزان علاقهی اجتماعی دانشآموزان با اختلال نافرمانی مقابلهای انجام شد. روش تحقیق حاضر آزمایشی است و برای جمعآوری دادهها از طرح آزمایشی پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل استفاده شده است. از میان دانشآموزان ۹ تا ۱۲ سال ارجاع شده به مراکز درمانی ۳۲ نفر از افرادی که در مصاحبهی تشخیصی و نیز آزمون CBCL دارای اختلال نافرمانی مقابلهای تشخیص داده شدند، به همراه والدین آنها بهصورت تصادفی بهعنوان نمونهی پژوهش انتخاب گردیدند و در دو گروه ۱۶ نفره بهصورت تصادفی جایگزین شدند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل سیاههی رفتاری کودکان (CBCL) جهت تشخیص اختلال نافرمانی مقابلهای و مقیاس علاقهی اجتماعی برای کودکان ایرانی (SISIC) جهت اندازهگیری میزان علاقهی اجتماعی دانشآموزان بودند که در دو مرحلهی پیشآزمون و پسآزمون مورد استفاده قرار گرفتند. دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و تحلیل کوواریانس چندمتغیره مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. یافتهها نشان میدهد که در متغیر علاقهی اجتماعی و همهی زیر مقیاسهای آن شامل مسؤولیتپذیری-انجام تکالیف، ارتباط با مردم- همدلی، جرأت-اطمینان و برابری در مقابل کهتری-برتری؛ نمرهی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل بعد از آموزش برنامهی علاقهی اجتماعی افزایش معناداری دارد. بنابراین نتایج پژوهش حاضر گواه این مسأله است که برنامهی آموزشی افزایش علاقهی اجتماعی تدوینشده در پژوهش حاضر میزان علاقهی اجتماعی و تمامی زیر مقیاسهای علاقهی اجتماعی را در کودکان با اختلال نافرمانی مقابلهای افزایش میدهد. درنتیجه از این برنامهی آموزشی میتوان برای پرورش علاقهی اجتماعی کودکان و نیز ارتقای ویژگیهای مثبت همبسته با علاقهی اجتماعی که در مطالعات متعددی مورد تأیید قرار گرفتهاند، بهره برد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.