مقاله بررسی تأثیر جو اجتماعی مدارس بر رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی: مطالعه‌ی موردی شهر همدان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی تأثیر جو اجتماعی مدارس بر رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی: مطالعه‌ی موردی شهر همدان دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر جو اجتماعی مدارس بر رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی: مطالعه‌ی موردی شهر همدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر جو اجتماعی مدارس بر رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی: مطالعه‌ی موردی شهر همدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر جو اجتماعی مدارس بر رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی: مطالعه‌ی موردی شهر همدان :

تعداد صفحات :۲۷

هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر جو اجتماعی مدارس بر رشدمهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی شهر همدان در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ می‌باشد. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی شهر همدان در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ که تعداد آن‌ها ۱۲۳۴۷ نفر (ناحیه یک۶۲۲۴ و ناحیه دو۶۱۲۴) می‌باشد. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی و بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان تعداد ۳۸۵ نفر(ناحیه یک ۱۹۶ و ناحیه دو۱۸۹) به عنوان نمونه‌ی آماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسش نامه‌ی استاندارد توصیف جو سازمانی‌هالپین و کرافت و پرسشنامه‌ی محقق ساخته‌ی سنجش مهارت‌های اجتماعی است که برای تعیین روایی پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی از روایی محتوایی و برای سنجش پایایی آن از آلفای کرونباخ استفاده شده است. پایایی پرسشنامه جو سازمانی و مهارت اجتماعی به ترتیب معادل ۷۷۴/۰ و ۷۵۲/۰ محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از شاخص­های آمار توصیفی شامل نمودار، درصد فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، و آزمونهای آمار استنباطی t همبسته، تحلیل واریانس طرح‌های تکراری ، رگرسیون چند گانه و چند متغیره استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که جو غالب مدارس از نظر دانش‌آموزان، جو باز است و بین میزان مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان تفاوت معناداری وجود دارد و بالاترین میانگین متعلق به مهارت، ابراز وجود (۳۸/۲۰) و پایین ترین میانگین متعلق به مسئولیت پذیری (۵۰/۱۶) می‌باشد و جو اجتماعی باز به ترتیب قوی ترین پیش بینی کننده‌ی مثبت ومعنادار مهارت، ابراز وجود(۹۹/۰)، مهارت حل مسأله(۳۹/۰)، همکاری(۳۳/۰)، هم دلی(۲۸/۰) و مسئولیت پذیری(۲۱/۰) می‌باشد. اما جو بسته قادر به پیش بینی معنادار ابعاد مهارت اجتماعی دانش‌آموزان نیست.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.