مقاله استفاده از بازخورد مشتری برای انتخاب پروژه های شش سیگما


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله استفاده از بازخورد مشتری برای انتخاب پروژه های شش سیگما دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استفاده از بازخورد مشتری برای انتخاب پروژه های شش سیگما  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استفاده از بازخورد مشتری برای انتخاب پروژه های شش سیگما،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استفاده از بازخورد مشتری برای انتخاب پروژه های شش سیگما :

تعداد صفحات:۱۲

چکیده:

D. A. Garvin در مقاله ای که در مجله Harvard Business Review به چاپ رسانید‏، ضمن ذکر این نکته که بسیاری از مدیران نسبت به گذشته هیچ گونه تغییری نداشته اند، بر فرصت یادگیری از خطاها تاکید میکند. لذا ما چگونه می توانیم از بازخوردهای نارضایتی مشتری در جهت بهبود محصولات آینده استفاده نماییم؟ هزینه بدست آوردن یک مشتری جدید، تقریبا ۵ برابر بیشتر از هزینه حفظ یک مشتری فعلی است. بیشتر شرکت ها بیش از ۹۵% منابع شان را صرف رسیدگی به شکایات فردی می کنند و کمتر از ۵% از آن را به مصرف تجزیه و تحلیل چگونگی حل مساله می رسانند.
یک راه دستیابی به پتانسیل بهبود یک سازمان استفاده از متدولوژی شش سیگما است. به هر حال، انتخاب پروژه شش سیگما همان طور که Mark D. Goldstein می گوید “یکی از بزرگ ترین درماندگی هاست.“ وی می گوید مسوول تیم برای بهبود فرایندهای انتخاب پروژه می تواند با مشخص نمودن عوامل مهم موفقیت پروژه، سوابق پروژه های ارزشمند را جمع آوری کند.
Goldstein همچنین متذکر می شود سازمان هایی که دارای سیستم های رسمی بازخورد مشتری یا سیستم داده های کیفیت هستند، باید عوامل بحرانی را که اطلاعات را اولویت بندی می نمایند، به عنوان وسیله ای برای فراهم آوردن اطلاعات قابل اعتماد و ارزشمند برای تیم انتخاب پروژه مشخص نمایند. در هنگام انتخاب پروژه های شش سیگما بسیار مهم است که ویژگی های کیفی برجسته مشخص شوند. مشتری باید قادر باشد پیشرفت را مشاهده کند، و متغیرهای پاسخ باید به سادگی قابل اندازه گیری باشند. همچنین، یک پروژه باید بتواند در مدت ۴ تا ۶ ماه به اتمام برسد و احتمال موفقیت آن نیز زیاد باشد.
مشتریان ناراضی، یک منبع تقریبا پایان ناپذیر از ایده های مربوط به نوآوری در محصول و بهبود آن می باشند. ولی متاسفانه این منبع معمولا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. بین کارکنان دو بخش خدمات و پیشرفت محصول فاصله وجود دارد. کارکنان بخش خدمات اطلاعات زیادی از مشتریان ناراضی به دست می آورند. لیکن انتقال این اطلاعات به فرایند پیشرفت محصول جدید (NPDP) و گروه های بهبود NPDP نیازی است که برآورده نمی شود.
برای آموختن آن که چگونه یک فرایند نظام مند می تواند پیشرفت یابد، توضیح خواهیم داد که چگونه شرکت توربین های صنعتی Alstom Power در سوئد، از بازخوردهای مشتریان ناراضی به عنوان یک عامل اساسی در فرایندِ بهبود فرایند (PIP) آن شرکت استفاده نمود. این فرایند در انتخاب مهم ترین پروژه های شش سیگما برای بهبود فرایندهای پیشرفت در جهت بهبود محصولات آینده، به شرکت Alstom کمک شایانی نمود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.