مقاله ملاصدرا و شناخت هستی، راهی نو در پاسخ به پرسش بنیادین هایدگر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ملاصدرا و شناخت هستی، راهی نو در پاسخ به پرسش بنیادین هایدگر دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ملاصدرا و شناخت هستی، راهی نو در پاسخ به پرسش بنیادین هایدگر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ملاصدرا و شناخت هستی، راهی نو در پاسخ به پرسش بنیادین هایدگر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ملاصدرا و شناخت هستی، راهی نو در پاسخ به پرسش بنیادین هایدگر :
تعداد صفحات :۲۷
فیلسوفان اسلامی، فلسفه را علم به وجود دانسته و پرسش محورین آن را پرسش از وجود معرفی میکنند. در این میان، صدرالمتألهین با نگاه ویژهای به مسئله وجود نگریست و آن را بنیاد فلسفه خود قرار داد. اما این مسئله، در مغرب زمین روی به فراموشی نهاد و از صحنه فلسفه کنار رفت یا دستخوش تفسیرهای نادرست قرار گرفت و عملاً کارایی معرفتی خود را از دست داد. این پرسش، بار دیگر در سده اخیر توسط هایدگر، به عنوان بنیادیترین پرسش فلسفی مطرح گردید. با بررسی آثار این دو فیلسوف، میتوان دریافت که با وجود تفاوتهای اساسی، هر دوی آنها با گذر از موجود به وجود؛ و همچنین با گذر از مفهوم وجود به حقیقت عینی وجود، راه خود را از فلسفههای رایج جدا کرده و مسیری نو پیمودهاند. تمایز اساسی این دو دیدگاه را باید در این نکته جستوجو نمود که هایدگر معتقد است برخی از احکام مفهوم وجود، زمینه را برای پیشداوری فیلسوفان گذشته در باب شناخت وجود فراهم آورده و رهزن از پاسخ صحیح به پرسش هستی شده است. او بر این باور است که این مفهوم، راه به شناخت وجود نمیبرد و تنها راه علم به وجود، واکاوی پدیدارشناسانه وجود است. اما ملاصدرا، در عین گذر از مفهوم وجود به حقیقت وجود، برای این مفهوم ارزش معرفتی قائل است و آن را روزنی برای علم به وجود تلقّی میکند، و در عین حال، نقدهای هایدگر به فیلسوفان گذشته، بر او وارد نیست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.