مقاله تحلیل الگوی نابرابری فضای آموزشی شهرستانهای کشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحلیل الگوی نابرابری فضای آموزشی شهرستانهای کشور دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحلیل الگوی نابرابری فضای آموزشی شهرستانهای کشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل الگوی نابرابری فضای آموزشی شهرستانهای کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحلیل الگوی نابرابری فضای آموزشی شهرستانهای کشور :
تعداد صفحات :۲۹
در ایران رشد کمی و بی سابقه نهادهای آموزشی از خردترین پایه تا آموزش عالی طی دو دهه اخیر فزونی یافته است اما نتایج برخی مطالعات نشان میدهد شاخص توسعه آموزشی از توزیع جغرافیایی عادلانه برخوردار نیست. لذا این پژوهش با هدف شناخت و تحلیل فضایی نابرابری آموزشی در بین شهرستانهای کشور انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و بر اساس ماهیت توصیفی – تحلیلی میباشد و دادههای این تحقیق از نتایج سرشماری ۱۳۹۰ و سالنامه وزرات آموزش و پرورش (۱۳۹۰) به تفکیک شهرستانهای کشور استخراج و براساس رویکرد سیستمی به صورت شاخص تبدیل شده است. به منظور ارزیابی نابرابری، این مفهوم در دو بعد شاخصهای درونداد و برونداد و ۳۳ شاخص مورد سنجش قرار گرفت. تکنیک مورد استفاده برای شاخصسازی تکنیک ویکور میباشد و وزن ابعاد، مولفهها و شاخصها با براساس نظرات ۱۰ تن از صاحبنظران و اساتید تعیین و در محاسبات مورد استفاده قرار گرفت. همچنین به منظور انجام تحلیلهای فضایی، پس از انتقال دادهها به نرمافزار Arc gis از تکنیکهای آماری فضایی شامل خوشهبندی فضایی و تحلیل لکههای داغ استفاده شد. یافتهها حاکی از آن است که شهرستانهای مرزی کشور نسبت به مرکز دارای نابرابری در توزیع امکانات و بهره مندی از آموزش هستند و این نابرابری در شهرستانهای جنوبی کشور نظیر استانهای بوشهر و سیستان و بلوچستان نمایانتر است. نتایج تحلیلها مبین نیاز شهرستانهای کمتر برخوردار از آموزش به برنامهریزی و توجه ویژه سیاستگذاران این حوزه به این مناطق میباشد. در ایران رشد کمی و بی سابقه نهادهای آموزشی از خردترین پایه تا آموزش عالی طی دو دهه اخیر فزونی یافته است اما نتایج برخی مطالعات نشان میدهد شاخص توسعه آموزشی از توزیع جغرافیایی عادلانه برخوردار نیست. لذا این پژوهش با هدف شناخت و تحلیل فضایی نابرابری آموزشی در بین شهرستانهای کشور انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و بر اساس ماهیت توصیفی – تحلیلی میباشد و دادههای این تحقیق از نتایج سرشماری ۱۳۹۰ و سالنامه وزرات آموزش و پرورش (۱۳۹۰) به تفکیک شهرستانهای کشور استخراج و براساس رویکرد سیستمی به صورت شاخص تبدیل شده است. به منظور ارزیابی نابرابری، این مفهوم در دو بعد شاخصهای درونداد و برونداد و ۳۳ شاخص مورد سنجش قرار گرفت. تکنیک مورد استفاده برای شاخصسازی تکنیک ویکور میباشد و وزن ابعاد، مولفهها و شاخصها با براساس نظرات ۱۰ تن از صاحبنظران و اساتید تعیین و در محاسبات مورد استفاده قرار گرفت. همچنین به منظور انجام تحلیلهای فضایی، پس از انتقال دادهها به نرمافزار Arc gis از تکنیکهای آماری فضایی شامل خوشهبندی فضایی و تحلیل لکههای داغ استفاده شد. یافتهها حاکی از آن است که شهرستانهای مرزی کشور نسبت به مرکز دارای نابرابری در توزیع امکانات و بهره مندی از آموزش هستند و این نابرابری در شهرستانهای جنوبی کشور نظیر استانهای بوشهر و سیستان و بلوچستان نمایانتر است. نتایج تحلیلها مبین نیاز شهرستانهای کمتر برخوردار از آموزش به برنامهریزی و توجه ویژه سیاستگذاران این حوزه به این مناطق میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.