مقاله نقش فعالیت‌های حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان: آزمون برابری مدل‌ها بر حسب جنسیت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش فعالیت‌های حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان: آزمون برابری مدل‌ها بر حسب جنسیت دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش فعالیت‌های حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان: آزمون برابری مدل‌ها بر حسب جنسیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش فعالیت‌های حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان: آزمون برابری مدل‌ها بر حسب جنسیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش فعالیت‌های حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان: آزمون برابری مدل‌ها بر حسب جنسیت :

تعداد صفحات :۴۳

در دهه گذشته اهمیت حمایت والدین از فرزندان در فرایند یاددهی-یادگیری، توجه بسیاری از سیاست­گذاران، مربیان، والدین و رسانه­ها را در برنامه های آموزشی به خود جلب کرده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش فعالیت­های خانوادگی و فردی بر عملکرد سواد خواندن دانش‏آموزان پایه چهارم ابتدایی بر اساس مطالعات پرلز ۲۰۱۱ انجام پذیرفت. روش مورد استفاده همبستگی بود. با روش نمونه‏گیری سه مرحله­ای (پایه چهارم، مدارس، دانش­آموزان) خوشه­ای طبقه­ای و تصادفی، تعداد ۵۳۱۸ دانش‏آموز (۲۴۷۳ دختر و ۲۸۴۵ پسر) در پایه چهارم ابتدایی و والدین آن‏ها انتخاب شدند. مقیاس­های مورد استفاده شامل وضعیت اقتصادی-اجتماعی (۷۸/۰=α)، نگرش دانش­آموز به خواندن (۷۱/۰=α)، نگرش والدین به خواندن (۸۵/۰=α)، توانایی­های اولیه خواندن (۹۳/۰=α)، فعالیت­های اولیه سوادآموزی (۸۳/۰=α)، فعالیت­های خواندن در منزل (۷۴/۰=α)، تعامل سواد والدین-فرزندان (۷۸/۰=α) بود. پس از تأیید مدل‏های اندازه­گیری، نتایج نشان داد در آزمون تغییرناپذیری مدل در برابر جنسیت، تفاوت معناداری در ضرایب مسیر وضعیت اجتماعی-اقتصادی به نگرش والدین به خواندن، نگرش والدین به خواندن به فعالیت­های خواندن در منزل و توانایی­های اولیه خواندن به عملکرد سواد خواندن و تأثیر نگرش والدین به خواندن بر فعالیت­های خواندن در منزل و تعامل سواد والدین-فرزندان وجود داشت. بر این اساس می­توان گفت نقش حمایتی والدین در عملکرد سواد خواندن فرزندانشان به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق نگرش­ها و منابع آموزشی اثرگذار است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.