مقاله نقش فعالیتهای حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان: آزمون برابری مدلها بر حسب جنسیت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نقش فعالیتهای حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان: آزمون برابری مدلها بر حسب جنسیت دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نقش فعالیتهای حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان: آزمون برابری مدلها بر حسب جنسیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش فعالیتهای حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان: آزمون برابری مدلها بر حسب جنسیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نقش فعالیتهای حمایتی والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان: آزمون برابری مدلها بر حسب جنسیت :
تعداد صفحات :۴۳
در دهه گذشته اهمیت حمایت والدین از فرزندان در فرایند یاددهی-یادگیری، توجه بسیاری از سیاستگذاران، مربیان، والدین و رسانهها را در برنامه های آموزشی به خود جلب کرده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش فعالیتهای خانوادگی و فردی بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی بر اساس مطالعات پرلز ۲۰۱۱ انجام پذیرفت. روش مورد استفاده همبستگی بود. با روش نمونهگیری سه مرحلهای (پایه چهارم، مدارس، دانشآموزان) خوشهای طبقهای و تصادفی، تعداد ۵۳۱۸ دانشآموز (۲۴۷۳ دختر و ۲۸۴۵ پسر) در پایه چهارم ابتدایی و والدین آنها انتخاب شدند. مقیاسهای مورد استفاده شامل وضعیت اقتصادی-اجتماعی (۷۸/۰=α)، نگرش دانشآموز به خواندن (۷۱/۰=α)، نگرش والدین به خواندن (۸۵/۰=α)، تواناییهای اولیه خواندن (۹۳/۰=α)، فعالیتهای اولیه سوادآموزی (۸۳/۰=α)، فعالیتهای خواندن در منزل (۷۴/۰=α)، تعامل سواد والدین-فرزندان (۷۸/۰=α) بود. پس از تأیید مدلهای اندازهگیری، نتایج نشان داد در آزمون تغییرناپذیری مدل در برابر جنسیت، تفاوت معناداری در ضرایب مسیر وضعیت اجتماعی-اقتصادی به نگرش والدین به خواندن، نگرش والدین به خواندن به فعالیتهای خواندن در منزل و تواناییهای اولیه خواندن به عملکرد سواد خواندن و تأثیر نگرش والدین به خواندن بر فعالیتهای خواندن در منزل و تعامل سواد والدین-فرزندان وجود داشت. بر این اساس میتوان گفت نقش حمایتی والدین در عملکرد سواد خواندن فرزندانشان به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق نگرشها و منابع آموزشی اثرگذار است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.