مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانشآموزان دختر و پسر ۱۱ساله
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانشآموزان دختر و پسر ۱۱ساله دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانشآموزان دختر و پسر ۱۱ساله کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانشآموزان دختر و پسر ۱۱ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانشآموزان دختر و پسر ۱۱ساله :
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه و هدف: این مطالعه بهمنظور بررسی ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و تواناییهای ادراکی حرکتی در دانشآموزان دختر و پسر ۱۱ساله انجام شده است. روش شناسی: در این مطالعه مقطعی ۳۰۰ نفر از دانشآموزان ۱۱ ساله (۱۴۴ دختر، ۱۵۶ پسر) با میانگین سن ۷۵/۱۰ سال و انحراف استاندارد ۵۸/۰ شهر نهاوند از طریق نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. قد و وزن دانشآموزان اندازهگیری شد و شاخص توده بدن محاسبه گردید. برای ارزیابی خودپنداره بدنی، پرسشنامه خودپنداره بدنی (PQS) بهکار برده شد. این پرسشنامه خردهمقیاسهای صلاحیت، جذابیت بدنی، قدرت و اعتماد به نفس را میسنجد. تواناییهای ادراکی حرکتی از طریق آزمون توانایی حرکتی برونینکز- اوزرتسکی بررسی شدند. این آزمون شامل ۸ خردهمقیاس چابکی و سرعت دویدن، تعادل، هماهنگی دوسویه، قدرت، سرعت پاسخ، کنترل بینایی- حرکتی، هماهنگی اندام فوقانی و سرعت و چالاکی اندام فوقانی است. یافته ها: دادهها نشان داد جذابیت بدنی و قدرت به شکل مثبت و شاخص توده بدنی به شکل منفی با تواناییهای ادراکی حرکتی همبستگی دارد. جذابیت بدنی و شاخص توده بدنی بهطور معنادار مجموعأ ۹ درصد واریانس تواناییهای ادراکی حرکتی را پیشبینی کرد. پسران نسبت به دختران به طور معناداری نمرات بالاتری در قدرت ( ۰۰۰/0p=) و اعتماد به نفس (۰۰۸/0p=) داشتند. درمقابل اختلاف معناداری بین گروهها در صلاحیت، جذابیت بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی ادراکی حرکتی دیده نشد. بحث و نتیجه گیری: براساس مطالعه ما، تفاوت متغیرهای موجود بین دختران و پسران در سن ۱۱ سالگی لزوم توجه به این تفاوتها را برای برنامهریزان بهداشتی و تربیت بدنی دوچندان میکند. از سوی دیگر نتایج این مطالعه ارتباط تنگاتنگ و تاثیر متقابل تواناییهای ادراکی حرکتی، شاخص توده بدنی و خودپنداره بدنی در سن ۱۱ سالگی را نشان میدهد و براین اساس باید بر لزوم و اهمیت ارتقاء تمامی جنبههای رشدی کودکان تأکید شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.