مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانش‌آموزان دختر و پسر ۱۱ساله


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانش‌آموزان دختر و پسر ۱۱ساله دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانش‌آموزان دختر و پسر ۱۱ساله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانش‌آموزان دختر و پسر ۱۱ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی های ادراکی حرکتی در دانش‌آموزان دختر و پسر ۱۱ساله :

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه و هدف: این مطالعه به­منظور بررسی ارتباط بین خودپنداره بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی­های ادراکی حرکتی در دانش­آموزان دختر و پسر ۱۱ساله انجام شده است. روش­ شناسی: در این مطالعه مقطعی ۳۰۰ نفر از دانش­آموزان ۱۱ ساله (۱۴۴ دختر، ۱۵۶ پسر) با میانگین سن ۷۵/۱۰ سال و انحراف استاندارد ۵۸/۰ شهر نهاوند از طریق نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب شدند. قد و وزن دانش­آموزان اندازه­گیری شد و شاخص توده بدن محاسبه گردید. برای ارزیابی خودپنداره بدنی، پرسشنامه خودپنداره بدنی (PQS) به­کار برده شد. این پرسشنامه خرده­مقیاس­های صلاحیت، جذابیت بدنی، قدرت و اعتماد به نفس را می­سنجد. توانایی­های ادراکی حرکتی از طریق آزمون توانایی حرکتی برونینکز- اوزرتسکی بررسی شدند. این آزمون شامل ۸ خرده­مقیاس چابکی و سرعت دویدن، تعادل، هماهنگی دوسویه، قدرت، سرعت پاسخ، کنترل بینایی- حرکتی، هماهنگی اندام فوقانی و سرعت و چالاکی اندام فوقانی است. یافته­ ها: داده­ها نشان داد جذابیت بدنی و قدرت به شکل مثبت و شاخص توده بدنی به شکل منفی با توانایی­های ادراکی حرکتی همبستگی دارد. جذابیت بدنی و شاخص توده بدنی به­طور معنادار مجموعأ ۹ درصد واریانس توانایی­های ادراکی حرکتی را پیش­بینی کرد. پسران نسبت به دختران به طور معناداری نمرات بالاتری در قدرت ( ۰۰۰/0p=) و اعتماد به نفس (۰۰۸/0p=) داشتند. درمقابل اختلاف معناداری بین گروه­ها در صلاحیت، جذابیت بدنی، شاخص توده بدنی و توانایی ادراکی حرکتی دیده نشد. بحث و نتیجه­ گیری: بر­اساس مطالعه ما، تفاوت متغیرهای موجود بین دختران و پسران در سن ۱۱ سالگی لزوم توجه به این تفاوت­ها را برای برنامه­ریزان بهداشتی و تربیت بدنی دوچندان می­کند. از سوی دیگر نتایج این مطالعه ارتباط تنگاتنگ و تاثیر متقابل توانایی­های ادراکی حرکتی، شاخص توده بدنی و خودپنداره بدنی در سن ۱۱ سالگی را نشان می­دهد و براین اساس باید بر لزوم و اهمیت ارتقاء تمامی جنبه­های رشدی کودکان تأکید شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.