مقاله تاثیر یادگیری آشکار و پنهان بر قابلیت شناسایی خطا : آزمون فرضیه بازنمایی مبتنی بر نمونه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تاثیر یادگیری آشکار و پنهان بر قابلیت شناسایی خطا : آزمون فرضیه بازنمایی مبتنی بر نمونه دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاثیر یادگیری آشکار و پنهان بر قابلیت شناسایی خطا : آزمون فرضیه بازنمایی مبتنی بر نمونه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر یادگیری آشکار و پنهان بر قابلیت شناسایی خطا : آزمون فرضیه بازنمایی مبتنی بر نمونه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تاثیر یادگیری آشکار و پنهان بر قابلیت شناسایی خطا : آزمون فرضیه بازنمایی مبتنی بر نمونه :
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه و هدف: تحقیقات مختلف نشان دادهاند که افراد میتوانند در یک محیط قاعدهمند بدون توجه هوشیارانه یاد بگیرند. این نوع یادگیری، یادگیری پنهان، در مقابل نوع مرسوم یادگیری، یادگیری آشکار قرار دارد. هدف از این تحقیق، مقایسه تاثیر یادگیری آشکار و پنهان بر اکتساب و یادداری تکلیف زمانبندی پیش بین و قابلیت شناسایی خطا بود. روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع نیمه تجربی است. تعداد ۳۰ دانشجوی ۲۳-۲۵ ساله بطور داوطلب در تحقیق شرکت کردند که به طور تصادفی در۳ گروه آزمایشی قرار گرفتند. به گروه یادگیری آشکار درباره وجود توالی تکراری در بخش میانی (در بین دو بخش تصادفی) اطلاعاتی دادهشد. گروه یادگیری پنهان بدون تکلیف ثانویه همین تکلیف را بدون آگاهی از وجود توالی تکراری در بخش میانی اجرا کردند. به گروه سوم (یادگیری پنهان با تکلیف ثانویه) همزمان با اجرای تکلیف یک تکلیف ثانویه دادهشد. آزمودنیها پس از شرکت در پیشآزمون به مدت ۳ روز و در هر روز ۱۵ بلوک ۱۸ کوششی را تمرین کردند و سپس در آزمون یادداری شرکت کردند. دادهها با روش تحلیل واریانس عاملی مرکب (۳ گروه ۳ آزمون) تحلیل شد. یافته ها: یافتههای تحقیق نشان داد که در تمام گروهها، بخش تکراری میانی نسبت به حداقل یکی از بخشهای تصادفی تفاوت معنیداری دارد (۰۰۰۱/0p=). همچنین بین گروهها در خطای مطلق تفاوت معنیداری وجود نداشت (۳۹۳/0p=). با وجود اینکه آزمودنیها در گروههای پنهان از وجود توالیهای تکراری اطلاع نداشتند اما به اندازه گروه آشکار یاد گرفتند. نتایج همچنین نشان داد که گروه آشکار در قابلیت شناسایی خطا نسبت به هر دو گروه پنهان به طور معنی داری بهتر عمل کرده است(۰۰۴/0p=). بحث و نتیجه گیری: این نشان میدهد که تجربیات اجرای حرکتی، سطح یادگیری حرکتی فرد را افزایش میدهد، حتی وقتی که افراد از اجزاء تکلیف که باعث تغییر میشوند، بی اطلاع باشند. لذا بر طبق یادگیری پنهان افراد میتوانند عملکردشان را به وسیلهی این فرض که آنها بازنماییهای مبتنی بر نمونه را کسب کردهاند، درک کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.