مقاله برآورد مقدار رسوب بهدست آمده از جادههای جنگلی به کمک SEDMODL
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله برآورد مقدار رسوب بهدست آمده از جادههای جنگلی به کمک SEDMODL دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله برآورد مقدار رسوب بهدست آمده از جادههای جنگلی به کمک SEDMODL کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله برآورد مقدار رسوب بهدست آمده از جادههای جنگلی به کمک SEDMODL،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله برآورد مقدار رسوب بهدست آمده از جادههای جنگلی به کمک SEDMODL :
تعداد صفحات :۲۹
جادههای جنگلی امکان دسترسی، خروج چوب، حفاظت، جنگلکاری و تفرج را فراهم میکنند. احداث جادههای جنگلی باعث حذف درختان و پوشش گیاهی و آسیب به ساختمان خاک در مناطق جنگلی شده که این امر باعث افزایش میزان تولید رسوب در جادههای جنگلی میشود. افزایش میزان رسوب ورودی به رودخانهها باعث ایجاد خسارات جبرانناپذیری به کیفیت آب و زندگی موجودات آبزی میشود. امروزه مدلهای مختلفی برای پیشبینی میزان رسوبدهی وجود دارد که میتوانند به کارشناسان برای پیشبینی میزان تولید رسوب در جادههای جنگلی کمک کنند. در این مطالعه از مدل پیشبینی تولید رسوب SEDMODL، برای تخمین میزان متوسط سالیانه تولید رسوب در جادههای جنگلی استفاده شد. به این منظور ۲۲۶۰ متر از جادههای پارسلهای ۲۶، ۲۷ و ۳۳ از سری ۱ جنگلهای دارابکلا انتخاب شد. سپس فاکتورهایی مانند طول جاده، عرض جاده، میزان تولید رسوب با توجه به وضعیت زمینشناسی، فاکتور مربوط به سطح جاده، فاکتور ترافیک، شیب طولی جاده، بارندگی و فاکتور انتقال رسوب با استفاده از نقشههای GIS (لایههای جاده، رودخانه، آبراهه، زمینشناسی، خاکشناسی و توپوگرافی)، اطلاعات موجود در کتابچه طرح جنگلداری منطقه و بازدید زمینی محاسبه شد. نتایج استفاده از مدل بالا در پیشبینی میزان تولید رسوب جادههای منطقه نشان داد که میزان تولید رسوب در جادههای منطقه ۵۱۴/۷۷ تن در سال میباشد، با توجه به فاکتور انتقال رسوب، میزان ۱۷۵/۱۳ تن در سال از آن به آبراههها و رودخانهها وارد میشود. همچنین سایر نتایج نشان داد که فاکتورهای شیب، فاصله جاده از آبراهه، ارتفاع دیواره خاکبرداری مؤثرترین فاکتورها برای تولید رسوب و انتقال آن به آبراهه میباشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.