مقاله بررسی کمی و کیفی استاندارد‏های ساخت جاده‏های جنگلی منطقه ارسباران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی کمی و کیفی استاندارد‏های ساخت جاده‏های جنگلی منطقه ارسباران دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی کمی و کیفی استاندارد‏های ساخت جاده‏های جنگلی منطقه ارسباران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کمی و کیفی استاندارد‏های ساخت جاده‏های جنگلی منطقه ارسباران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی کمی و کیفی استاندارد‏های ساخت جاده‏های جنگلی منطقه ارسباران :

تعداد صفحات :۲۴

چکیدهجاده‏های جنگلی از ضروری‏ترین زیرساخت‏ها در مدیریت واحد‏های جنگلی محسوب می‏شوند که تضمین عملکرد پایدار آن‏ها نیازمند پایش و نگهداری منظم شبکه جاده‏های جنگلی می‏باشد. آماربرداری جاده اولین گام در مدیریت جاده‏های جنگلی، بررسی و کنترل رعایت استانداردهای ساخت و نگهداری اصولی آن می‏باشد. هدف از انجام این پژوهش بررسی استاندارد جاده‏های موجود از طریق آماربرداری به منظور برنامه‏ریزی بهینه مدیریت نگهداری و بازسازی جاده‏های موجود می‏باشد. به این منظور بخشی از شبکه جاده حوزه کلیبر‏چای منطقه ارسباران آماربرداری و متغیرهای نیمرخ عرضی و آبروها و پل‏های موجود برداشت و با مقادیر استاندارد مقایسه شدند. اجزای جاده و اشکالات روسازی و ترانشه‏ها به صورت کمی و کیفی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج مقایسه با مقادیر استاندارد نشان داد، به جز در مورد عمق جوی و عرض بستر که اختلافی بین جاده‏های موجود و میزان استاندارد وجود ندارد، در دیگر موارد همه اختلاف‏ها معنی‏دار می‏باشد. نتایج بررسی آبروها و پل‏های مسیر جاده تنها وجود یک آبرو را نشان داد. شیب عرضی نسبت به بقیه اجزا بیشترین درصد تطابق با استاندارد را دارا می‏باشد. ۱۹/۲۵ درصد مسیر جاده بدون اشکالات روسازی می‏باشد و در این میان شیار بیشترین فراوانی ایراد را شامل می‏شود. ترانشه خاکبرداری نسبت به ترانشه خاکریزی بیشترین میزان اشکال را دارا می‏باشد. نتایج این پژوهش می‏تواند در مدیریت بهینه نگهداری و بازسازی جاده‏های منطقه مورد مطالعه مؤثر و در نهایت به عنوان الگوی پایش جاده‏های منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.