مقاله بررسی سنتهای قصهخوانی- نقالی و ساختار روایی «دایرهای» در حماسههای شفاهیبنیاد(بر مبنای مطالعه تطبیقی و موردی سنتهای نمایشی و ادبی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی سنتهای قصهخوانی- نقالی و ساختار روایی «دایرهای» در حماسههای شفاهیبنیاد(بر مبنای مطالعه تطبیقی و موردی سنتهای نمایشی و ادبی) دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی سنتهای قصهخوانی- نقالی و ساختار روایی «دایرهای» در حماسههای شفاهیبنیاد(بر مبنای مطالعه تطبیقی و موردی سنتهای نمایشی و ادبی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سنتهای قصهخوانی- نقالی و ساختار روایی «دایرهای» در حماسههای شفاهیبنیاد(بر مبنای مطالعه تطبیقی و موردی سنتهای نمایشی و ادبی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی سنتهای قصهخوانی- نقالی و ساختار روایی «دایرهای» در حماسههای شفاهیبنیاد(بر مبنای مطالعه تطبیقی و موردی سنتهای نمایشی و ادبی) :
تعداد صفحات :۴۶
در ادب شفاهی ایران، از راویان روایات حماسی، در سدههای هشتم به بعد، با نام قصهخوان و دفترخوان و در سه سده اخیر با نام نقال یاد شده است. منبع منظومههای حماسی پس از سده نهم نیز بیشتر روایات این قصهخوانان و طومارهای آنها بوده است. در این جستار، نسبت بین جنبه نمایشی معرکهگیری قصهخوانان و ساختار روایی این حماسهها (بر مبنای مطالعه موردی) بررسی و این نتیجه حاصل شده که در این آثار، نوعی «ساختار دایرهای» یا «موازی» وجود داشته که ماحصل کیفیت نمایشی روایت بوده است. بدینشکل که شاعر با استفاده از کلیشههایی خاص که در نقل شفاهی و این حماسهها مشترک است، داستانها را با مفاصلی به هم وصل میکند. هدف شاعر این بوده که مخاطب چند داستان را در ضمن هم دنبال کند؛ همچنان که در سنت نمایشی نیز نقال با توقف نقلی و شروع نقلی دیگر و پیوند خلاقانه بین داستانها و ایجاد تعلیق، بیننده را جذب نمایشش میکرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.