مقاله نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستانهای آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستانهای آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستانهای آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستانهای آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستانهای آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی :
تعداد صفحات :۱۷
مقدمه: حاکمیت بالینی چارچوبی است که از طریق آن سازمانهای بهداشتی و درمانی در راستای ارتقای مداوم کیفیت خدمات و صیانت از بالاترین استانداردهای مراقبت اقدام میکنند. هدف این پژوهش، استخراج نیازهای آموزشی کارکنان برای استقرار حاکمیت بالینی بود. روشپژوهش: پژوهش حاضر، پژوهشی کیفی و کاربردی است که در طی سال ۱۳۹۱ در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. جامعه پژوهش، کارشناسان و مدیران دانشگاه بود. نمونهگیری به روش غیرتصادفی هدفمند انجام شد. دادههای مورد نیاز از طریق مطالعه کتابخانهای، جستجوی اینترنتی و مصاحبه با نمونه پژوهش جمعآوری گردید. استخراج حیطههای نیازهای آموزشی و اولویتبندی آنها با استفاده از فرآیند دلفی تعدیل شده انجام شد. یافتهها: نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستانهای مورد پژوهش جهت استقرار حاکمیت بالینی به ۸ حیطه تقسیم شده و در هر کدام از این حیطهها به ترتیب تعداد ۵، ۲، ۴، ۲، ۱، ۷، ۲ و ۸ نیاز قرار گرفته است. این حیطههای آموزشی به ترتیب اولویت شامل موارد زیر میباشند: مشارکت بیماران و جامعه(۶۹/۴)، آموزش مبانی حاکمیت بالینی و آموزش مبانی مدیریت نیروی انسانی(۳۹/۴)، مدیریت ریسک(۳۸/۴)، آموزشهای پیشزمینهای(۳/۴)، اثربخشی بالینی و استفاده از اطلاعات(۲۸/۴)، ممیزی بالینی(۱۶/۴). نتیجهگیری: بیمارستانها میتوانند از طریق نیازسنجی آموزشی و شناسایی حیطههای آموزشی دارای اولویت بالا و اجرای برنامههای آموزشی مرتبط با این حیطهها، زمینه استقرار حاکمیت بالینی و در نتیجه ارتقاء کیفیت خدمات خود را فراهم کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.