مقاله پژوهشی تحلیلی در عبادت پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله پژوهشی تحلیلی در عبادت پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پژوهشی تحلیلی در عبادت پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پژوهشی تحلیلی در عبادت پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پژوهشی تحلیلی در عبادت پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت :

تعداد صفحات :۳۷

پیرامون عبادت پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت و نحوه­ی آن که براساس چه شریعتی بوده است، سه نظریه ارائه شده است: ۱ـ براساس نظریه­ای که به فخر رازی، گروهی از شافعیه، ابوحسین بصری و پیروانش نسبت داده شده است، پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت خداوند را عبادت نمی­کرده و پیرو هیچ شریعتی نبوده است. این گروه برای اثبات ادعای خویش به بعضی از آیات تمسّک جسته و انجام اعمال عبادی توسط پیامبر(ص) را قبل از بعثت به مقتضای عادت می­دانند. ۲ـاکثر اصولیان بر این اعتقادند که پیامبر اکرم(ص) قبل از برانگیخته­ شدن به پیامبری، خداوند را عبادت می­کرده است. پیروان این نظریه در تعیین شریعت اختلاف کرده­اند. گروهی ایشان را پیرو شرایع پیشین ـ به­صورت نامتعیّن یا گروهی از پیامبران یا یکی از پیامبران اولوالعزم ـ می­دانند. اکثر احناف، حنابله و بعضی از مالکیه و شافعیه قائل به متعبّد بودن پیامبر اکرم(ص) به شرایع پیشین قبل از بعثت هستند؛ چنان­که امام شافعی، ابومنصور ماتریدی، ابواسحاق اسفرایینی، قاضی ابویعلی و شوکانی بر این دیدگاه هستند. آیات و ادله­ی عقلی از مبانی استدلال این گروه به­شمار می­روند. در مقابل جمهور مالکیه، جمهور متکلمان و اشاعره و جمهور معتزله، پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت را صاحب شریعتی مخصوص خود ایشان می­دانند؛ چنان­که امام مالک، قاضی ابوبکر باقلانی، ابوحسین بصری، فخر رازی، ابن­عابدین، طوسی و مجلسی بر این باورند. اینان نیز به روایات و ادله­ی عقلی استناد نموده­اند. ۳ـ برخی مانند غزالی، آمدی، سید­مرتضی، سُبکی، نووی و امام الحرمین جوینی قائل به توقف در عبادت یا عدم عبادت پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت هستند. براساس این نظریه، اصل، عدم وقوع است و دلیل‌های دو گروه قبلی نیز با هم ناسازگار بوده و هیچ­یک بر دیگری ترجیحی ندارد. با بررسی و تحلیل دلایل، می­توان گفت: پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت، خداوند را عبادت می­کرده است؛ اما درباره­ی تعیین شریعت ایشان قبل از بعثت، از آن­جا که جوهره­ی شرایع آسمانی یکی است و تمام پیامبران، حلقه­های متصل یک سلسله به­شمار می­روند، ایشان متعبّد به شرایع پیامبران پیشین به­صورت نامتعیّن بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.