مقاله اثربخشی رهیافت مدرسه ‌مزرعه با تأکید برتولید محصولات سالم (موردمطالعه: گوجه‌فرنگی‌کاران بخش کاکی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی رهیافت مدرسه ‌مزرعه با تأکید برتولید محصولات سالم (موردمطالعه: گوجه‌فرنگی‌کاران بخش کاکی) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی رهیافت مدرسه ‌مزرعه با تأکید برتولید محصولات سالم (موردمطالعه: گوجه‌فرنگی‌کاران بخش کاکی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی رهیافت مدرسه ‌مزرعه با تأکید برتولید محصولات سالم (موردمطالعه: گوجه‌فرنگی‌کاران بخش کاکی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی رهیافت مدرسه ‌مزرعه با تأکید برتولید محصولات سالم (موردمطالعه: گوجه‌فرنگی‌کاران بخش کاکی) :

تعداد صفحات :۲۴

مدرسه ­مزرعه، رهیافتی مؤثر برای افزایش ظرفیت کشاورزان در به­کارگیری فناوری­های جدید در مزرعه است که می­تواند موجب بهبود امنیت­ و سلامت غذایی شود. در استان بوشهر این رهیافت از سال ۱۳۸۷ اجرا شده است. سنجش اثربخشی این مدارس می­تواند در جهت توسعه­ی کمّی و کیفی آن مؤثر بوده و نتایج کاربردی مفیدی را فراهم آورد. ازاین‌رو، هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی این رهیافت بوده که با محوریت تولید محصولات سالم در بین گوجه­­فرنگی­کاران بخش کاکی اجرا شده است. در این پژوهش از الگوی کرک­پاتریک به شیوه توصیفی- تحلیلی و به‌صورت پیمایش در بین تمامی گوجه­فرنگی­کاران شرکت­کننده در برنامه مدرسه ­مزرعه (۸۰ نفر) استفاده شد. ابزار پژوهش پرسشنامه‌ای بود که روایی آن به تأیید پانل متخصصان دانشگاهی و کارشناسان جهاد کشاورزی رسید. پایایی پرسشنامه نیز با انجام یک مطالعه­­ی راهنما و محاسبه­ی ضریب آلفای کرونباخ ۷۲/۰ تا ۸۶/۰ برای ابعاد مختلف الگوی کریک پاتریک مورد تأیید قرار گرفت. یافته­های تحقیق نشان داد که وضعیت ابعاد چهارگانه الگوی کریک پاتریک شامل واکنش، یادگیری، مهارت و نتایج در سطح مطلوبی قرار دارند. علاوه بر آن، نتایج تحلیل رگرسیون خطی چندگانه نشان داد پراهمیت‌ترین متغیرهای تأثیرگذار در بُعد یادگیری شامل سطح زیر کشت، میزان اراضی و تولید بودند که ۳۸% از واریانس متغیر وابسته (یادگیری) را تبیین نمودند. این در حالی است که در خصوص بُعد مهارت، این متغیرها شامل تحصیلات، سابقه کشاورزی و تولید بودند که تبیین ۳۱% از واریانس مهارت را بر عهده داشتند. درنهایت پیشنهادهایی در راستای بهبود اثربخشی رهیافت مدرسه ­مزرعه ارائه شده­است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.