مقاله نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص )تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص )تهران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص )تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص )تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص )تهران :

تعداد صفحات :۱۷

تعارض غیر کارکردی(مخرب)می تواند موجب اتلاف انرژی ، کاهش عملکرد و ایجاد مانع در ار ائه خدمات به مشتریان سازمان
گردد. با توجه به اهمیت ارتباطات سالم و مؤثر درسازمانهای بهداشتی درمانی ،این پژوهش با هدف تعیین رابطه نظام ارتباطاتبا تعارض سازمانی بیمارستان حضرت رسول (ص) تهران، انجام گرفت . روش بررسی : پژوهش حاضراز نوع مطالعات همبستگی بوده وب ه صورت مقطعی در بهار ۱۳۸۷ اجرا گردید. دو جامعه آماری این پژوهش مدیران ( Nm=70)وکارکنان (Np=753)رسته های مختلف بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران بودند .
با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران و مطابقت با جدول مورگان وکرجسی ، از جامعه مدیران نمونه ۲۶ نفری و از جامعهکارکنان نمونه ۲۳۹ نفری انتخاب شدند . ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه های پژوهشگر ساخته بود که با توضیحاتپژوهشگر به روش خود ایفا پاسخ داده شدند . داده ها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی، تحلیل همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس آزمونFو رگرسیون چند متغیره مورد تحلیل قرار گرفت .یافته ها : در زمینه تعارض بین فردی مدیران وکارکنان ، میانگین بدست آمده(۱/۸۹)از میانگین واقعی ۳ کمتر بود . در بینمؤلفه های نظام ارتباطات ،سه مؤلفه که در حد مطلوب برآوردشد عبارت بودند از: مثبت گرایی(میانگین۳/۳۳) همدلی(میانگین۳/۲۰)،روحیه حمایتگری(میانگین ۲/۲۴).بین نظام ارتباطات (روحیه حمایتگری، مثبت گرایی وتساوی ) از یک سو وتعارض بین فردی مدیران وکارکنان رابطه معنی داری وجود داشت (۰.۶۵۱=r) و در این بین ،روحیه حمایتگری نقش مهمتری را دررگرسیون یا میزان تعارض بین فردی ایفا می کرد(ضریب بتای استاندارد شده=۰.۵۱۵
نتیجه گیری : با توجه به رابطه معنی دارو معکوس بین اکثر مؤلفه های ارتباطات اثربخش با تعارض بین فردی مدیرانوکارکنان، بهبود نظام ارتباطات از طریق ایجاد فضای مناسب حمایتگرانه وانتقال حس همتراز بودن و تساوی از لحاظ موقعیتاجتماعی وشغلی، ایجاد حس خوشایند نسبت به خود وطرف مقابل می تواند در کاهش تعارضات مؤثر واقع شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.