مقاله تأثیر حروفچینی بر یادآوری محتوای درسی الکترونیک و سرعت خواندن از روی صفحه نمایشگر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر حروفچینی بر یادآوری محتوای درسی الکترونیک و سرعت خواندن از روی صفحه نمایشگر دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر حروفچینی بر یادآوری محتوای درسی الکترونیک و سرعت خواندن از روی صفحه نمایشگر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر حروفچینی بر یادآوری محتوای درسی الکترونیک و سرعت خواندن از روی صفحه نمایشگر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر حروفچینی بر یادآوری محتوای درسی الکترونیک و سرعت خواندن از روی صفحه نمایشگر :
تعداد صفحات :۲۱
این مطالعه با هدف تعیین تأثیر برخی از شاخصهای حروفچینی، مانند فاصله بین خطوط، اندازه فونت، و شکل فونت بر یادآوری محتوای درسی الکترونیک و سرعت خواندن انجام شد. در این مطالعه ۷۰ نفر از دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه مساوی تقسیم شدند. در آزمایش ۱، گروهی، یک فصل از یک کتاب الکترونیک را با فاصله بین خطوط ۱.۵و گروه دیگر همان محتوای را با فاصله بین خطوط ۲ از روی صفحه نمایشگر مطالعه کردند. زمان خواندن ثبت شد و پیش و پسآزمونهایی از دانشجویان گرفته شد. آزمایش۲ نیز مانند آزمایش ۱ صورت گرفت؛ با این تفاوت که دو گروه فصل دیگری را با فونت تاهومای فارسی ۱۰ و ۱۲ مطالعه کردند. آزمایش۳ نیز به همین روش با فونت تاهومای فارسی (بدون دندانه) و با فونت تایمز نیورومن فارسی (دندانه دار) تکرار شد. نتایج نشان میدهد که میانگین نمرهها و سرعت خواندن در سه آزمایش تفاوت معنیداری نداشت . طراحان متون الکترونیک میتوانند شاخصهای حروفچینی ذکر شده را در محدوده ذکر شده تغییر داده، اثر مخربی بر یادآوری محتوای درسی و سرعت خواندن مشاهده نکنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.