مقاله فرهنگ مدرسه و ازخودبیگانگی تحصیلی؛ نقش واسطه نیازهای روانشناختی اساسی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله فرهنگ مدرسه و ازخودبیگانگی تحصیلی؛ نقش واسطه نیازهای روانشناختی اساسی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله فرهنگ مدرسه و ازخودبیگانگی تحصیلی؛ نقش واسطه نیازهای روانشناختی اساسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فرهنگ مدرسه و ازخودبیگانگی تحصیلی؛ نقش واسطه نیازهای روانشناختی اساسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله فرهنگ مدرسه و ازخودبیگانگی تحصیلی؛ نقش واسطه نیازهای روانشناختی اساسی :
تعداد صفحات :۲۷
ازخودبیگانگی مشکلی است که عدهای از دانشآموزان در طی تحصیل دچار آن میشوند. دانشآموزان ازخودبیگانه عموماً تبدیل به بزرگسالانی میشوند که دچار ازخودبیگانگی اجتماعی بوده و از لحاظ سیاسی و اقتصادی نیز فاقد توانایی هستند. بر اساس نظریه خودتعیینگری، محیط زندگی و نیازهای روانشناختی اساسی دانشآموزان بر ازخودبیگانگی آنان تأثیر میگذارد. بنابراین هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه فرهنگ مدرسه با ازخودبیگانگی تحصیلی با توجه به نقش واسطهای نیازهای روانشناختی اساسی است. بدین منظور، ۲۸۹ نفر از دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان قم با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شده و به پرسشنامههای ازخودبیگانگی تحصیلی، فرهنگ مدرسه و نیازهای روانشناختی اساسی پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحلیل نشان داد که در ارتباط فرهنگ مدرسه با ازخودبیگانگی تحصیلی، نیازهای روانشناختی اساسی نقش واسطهای دارد. نیازهای روانشناختی اساسی نیز اثر منفی و معنیداری بر ازخودبیگانگی تحصیلی دارد. اثر فرهنگ مدرسه بر نیازهای روانشناختی اساسی نیز، مثبت و معنیدار است. بهطور کلی مدل آزمون از برازش مناسبی برخوردار بوده و ۶۰ درصد از تغییرات ازخودبیگانگی تحصیلی را تبیین نمود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.