مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون هوش چندگانه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون هوش چندگانه دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون هوش چندگانه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون هوش چندگانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون هوش چندگانه :
تعداد صفحات :۳۶
هدف از این پژوهش بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون هوش چندگانه میباشد. جامعه تحقیق، دانشآموزان دبیرستانهای تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۱ است. گروه نمونه با حجم ۳۷۴ نفر، دانشآموزان پایه دوم و سوم دبیرستانهای دولتی و غیرانتفاعی از محدوده شمال، مرکز و جنوب شهر تهران هستند. روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای است. سؤالهای ابزار از ترجمه پرسشنامههای چاپمن و چسلت، مکنزی و ایوانکو، تری آرمسترانگ، آزمون مرکز مشاوره بیرمینگهام و آزمون منتشر شده توسط انتشارات ITC حاصل شد. این سؤالات پس از اصلاح اساتید، بر گروه نمونهای با حجم۴۴ نفر به طور مقدماتی اجرا شد و با استفاده از همسانی درونی، سؤالهای نامناسب آن حذف گردید. ۱۸۰ سؤال باقی ماند و به اجرا گذاشته شد. اعتبار پرسشنامه براساس آلفای کرونباخ برای مقیاسهای، طبیعت گرایی ۸۶/۰، درون فردی ۷۶۵/۰، میان فردی ۸۲۵/۰، موسیقیایی ۸۹/۰، بدنی ـ جنبشی ۸۳/۰، دیداری ـ فضایی ۸/۰، منطقی ـ ریاضی ۸۳/۰، کلامی۸۲/۰ و کل پرسشنامه ۹۶/۰ برآورد شد. تحلیل عاملی هر مقیاس به منظور ارزیابی روایی سازه نشان داد مقیاسهای، طبیعتگرایی ۳ عامل و ۱۵ سؤال، درون فردی ۴ عامل و ۱۵ سؤال، میان فردی ۴ عامل و ۱۴ سؤال، موسیقیایی ۳ عامل و ۱۵ سؤال، بدنی ـ جنبشی ۴ عامل و ۱۸ سؤال، دیداری ـ فضایی ۶ عامل و ۲۲ سؤال، منطقی ـ ریاضی ۴ عامل و ۱۶ سؤال، کلامی ۴ عامل و ۱۷ سؤال دارند. پرسشنامه به دست آمده در مجموع ۱۳۲ سؤال دارد. اعتبار آن ۹۵/۰ و اعتبار مقیاسهای آن بین۷۴/۰ و ۸۵/۰ است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.