مقاله رویکرد علامه طباطبایی به مسئله نسبیّت معرفت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رویکرد علامه طباطبایی به مسئله نسبیّت معرفت دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رویکرد علامه طباطبایی به مسئله نسبیّت معرفت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رویکرد علامه طباطبایی به مسئله نسبیّت معرفت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رویکرد علامه طباطبایی به مسئله نسبیّت معرفت :
تعداد صفحات :۴۱
هویت تحوّلی، پیوستگی درونی، وابستگی بیرونی و محدودیتهای روشی، چهار عامل اصلی نسبیت معرفت هستند. از نظر علامه طباطبایی، نسبیت معرفت با حقیقت علم و معرفت (واقعنمایی) سازگار نیست و سخن نسبیگرایان در تحلیل نهایی به سخن سوفسطائیان و انکار علم کشیده میشود. ازآنجاکه علامه بر فلسفه بهمثابه ابزار گفتگوی عقلی میان همه انسانها تأکید داشته و نقش برجستهای برای حس در فرآیند شناخت قائل هستند، نظریه معرفت ایشان بیشتر در معرض پرسش از نسبیت قرار دارد. در این نوشته، رویکرد علامه طباطبایی درمواجهه با مسئله نسبیت معرفت، مبتنی بر اصول انکارناپذیر بررسی میشود. اصول انکارناپذیر، اصولی هستند که انکار آنها مستلزم اثباتشان است. اصل واقعیت و اصل علم، بهعنوان اصول انکارناپذیر، مبادی عبور از سفسطه و نسبیت معرفت هستند و اصل تجرّد علم و بازگشت علم حصولی به حضوری، جهان علم را با واقعیت پیوند میزند و به لحاظ روششناختی، جهان را در جهان میشناسانند. این چهار اصل، ارکان مواجهه علامه طباطبایی با مسئله نسبیت معرفت هستند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.