مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس مهارتهای اجرایی برای کودکان پیشدبستانی (فرم والد)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس مهارتهای اجرایی برای کودکان پیشدبستانی (فرم والد) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس مهارتهای اجرایی برای کودکان پیشدبستانی (فرم والد) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس مهارتهای اجرایی برای کودکان پیشدبستانی (فرم والد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس مهارتهای اجرایی برای کودکان پیشدبستانی (فرم والد) :
تعداد صفحات :۲۹
زمینه: مهارتهای اجرایی، تواناییهای شناختی سطح بالا هستند که در فعالیتهای روزانه و تکالیف یادگیری به کودکان کمک میکند. هدف: پژوهش حاضر بهمنظور بررسی روایی و اعتبار مقیاس مهارتهای اجرایی برای کودکان پیشدبستانی صورت گرفته است. روش: در این مطالعه توصیفی، ۲۵۰ کودک (۱۵۰ دختر و ۱۰۰ پسر) از میان مراکز پیشدبستانی شهر اصفهان طی نمونهگیری خوشهای انتخابشده و مادران آنها به سؤالات مقیاس مهارتهای اجرایی پاسخ دادند. برای بررسی روایی مقیاس از روشهای روایی محتوا، همبستگی گویهها با نمره کل (تحلیل مواد) و تحلیل عوامل استفاده شد. اعتبار مقیاس یادشده با روشهای آلفای کرونباخ و اعتبار تنصیفی بررسی گردید. یافتهها: تحلیل مواد مقیاس نشان داد که ضرایب همبستگی گویهها با نمره کل در تمام موارد معنیدار و بین ۲۱/۰- تا ۸۱/۰ متغیر بود که ضرایب در سطح (۰۰۰۱/0p=) معنیدار بودند. علاوه بر این، اعتبار مقیاس با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس مهارتهای اجرایی ۷۵/۰ محاسبه گردید. همچنین ضریب اعتبار تنصیفی مقیاس ۸۰/۰ به دست آمد. بحث و نتیجهگیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که مقیاس مهارتهای اجرایی واجد ویژگیهای روانسنجی رضایت بخشی برای استفاده بر روی کودکان پیشدبستانی ایرانی میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.