مقاله بررسی اثرات رقابت در بازار محصول بر سیاست تقسیم سود نقدی شرکتها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی اثرات رقابت در بازار محصول بر سیاست تقسیم سود نقدی شرکتها دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی اثرات رقابت در بازار محصول بر سیاست تقسیم سود نقدی شرکتها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثرات رقابت در بازار محصول بر سیاست تقسیم سود نقدی شرکتها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی اثرات رقابت در بازار محصول بر سیاست تقسیم سود نقدی شرکتها :
تعداد صفحات :۳۶
هدف این مقاله بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و سیاست تقسیم سود نقدی شرکت-های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. به همین منظور، از شاخصهای هرفیندال-هیرشمن، لرنر و لرنر تعدیل شده بهعنوان معیارهای اندازهگیری رقابت در بازار محصول استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را ۶۷ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل میدهد که در طی سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ مورد بررسی قرار گرفته است. از تحلیلهای آماری رگرسیون خطی چند متغیره و تحلیل واریانس یکطرفه برای آزمون فرضیههای پژوهش استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیههای پژوهش نشان میدهد که بهطور کلی بین شاخصهای هرفیندال-هیرشمن، لرنر و لرنر تعدیل شده با سیاست تقسیم سود نقدی شرکتها رابطه معکوس معناداری وجود دارد. این نتایج مطابق مدل جانشینی و در تضاد با مدل پیامد و فرضیه شکار می-باشد. افزونبر این، بر اساس آزمون تحلیل واریانس، نوع صنعت بر میزان رقابت در بازار محصولات هر یک از صنایع مؤثر است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.