مقاله توجه به دیدگاههای مختلف تواناییها: تأثیر بازخورد عمومی و غیر-عمومی در یادگیری مهارتهای حرکتی کودکان کمتوان ذهنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله توجه به دیدگاههای مختلف تواناییها: تأثیر بازخورد عمومی و غیر-عمومی در یادگیری مهارتهای حرکتی کودکان کمتوان ذهنی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله توجه به دیدگاههای مختلف تواناییها: تأثیر بازخورد عمومی و غیر-عمومی در یادگیری مهارتهای حرکتی کودکان کمتوان ذهنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله توجه به دیدگاههای مختلف تواناییها: تأثیر بازخورد عمومی و غیر-عمومی در یادگیری مهارتهای حرکتی کودکان کمتوان ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله توجه به دیدگاههای مختلف تواناییها: تأثیر بازخورد عمومی و غیر-عمومی در یادگیری مهارتهای حرکتی کودکان کمتوان ذهنی :
تعداد صفحات :۲۷
هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر بازخورد عمومی و غیرعمومی بر اجرا و یادگیری حرکتی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر براساس دو دیدگاه متفاوت به تواناییها میباشد. گروه نمون پژوهش شامل ۳۰ کودک کمتوان ذهنی آموزشپذیر بود که به دو گروه بازخورد عمومی و غیرعمومی تقسیم شدند و دو آزمایش را اجرا نمودند. در آزمایش اول از افراد خواسته شد تا توسط یک توپ فوتبال، به هدفی مشخص با پا شوت بزنند. در این تکلیف، تفاوتی بین دو گروه در دور تمرینی مشاهده نگردید (P=0.918). زمانی که هر دو گروه بازخورد منفی دریافت نمودند، ارائ بازخورد عمومی منجر به نامطلوببودن اجرا نسبت به بازخورد غیرعمومی گشت (P=0.003). در آزمون یادداری نیز گروه تمرین عمومی عملکرد پایینتر و معناداری را نسبت به گروه بازخورد غیرعمومی داشتند (P=0.001). علاوهبراین، آزمایش دوم تأثیرات پایدار بیشتری را مورد بررسی قرار داد. نتایج آزمونهای یادداری که یک روز پس از تمرین تکلیف پرتابی انجام گردید نشان داد زمانی که بازخورد منفی ارائه گشت، آزمودنیهایی که بازخورد غیرعمومی را در زمان اجرای تکلیف دریافت کرده بودند، عملکرد بهتری نسبت به گروه بازخورد عمومی داشتند (P<0.05). این یافتهها اهمیت جملهبندی (نوع کلمات و شیو بیان) بازخورد را اثبات نموده و نشان میدهد بازخورد غیرعمومی در اجرا و در یادگیری حرکتی مؤثرتر از بازخورد عمومی میباشد و مربیان هنگام ارائ بازخورد باید بر جنبههایی از تواناییها که قابلیادگیری است تأکید داشته باشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.