مقاله بررسی تأثیر آموزش عرفان و معنویت بر سلامت روان دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی تأثیر آموزش عرفان و معنویت بر سلامت روان دانش آموزان دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر آموزش عرفان و معنویت بر سلامت روان دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر آموزش عرفان و معنویت بر سلامت روان دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر آموزش عرفان و معنویت بر سلامت روان دانش آموزان :

تعداد صفحات :۳۴

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش عرفان و معنویت در افزایش سلامت روانی دانش آموزان دختر پایه­ی سوم دبیرستان منطقه­ی ۱۳ شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ است. حجم نمونه طبق اصول علمی و فرمول تعیین حجم ۱۲۰ نفر، با استفاده از روش نمونه­گیری چند مرحله ای انتخاب شد. از بین آنان کسانی که در پرسش­­نامه­ی سلامت روان نمره­ی بالا­تری کسب کرده بودند، ۶۰ نفر به صورت تصادفی از هر مدرسه انتخاب شدند. دانش آموزان یک مدرسه به قید قرعه به عنوان گروه آزمایش و دیگری به عنوان گروه گواه منظور شدند. برای گروه آزمایش به مدت ده جلسه کلاس­های آموزشی با رویکرد عرفانی و معنوی که اساس آموزش، شناخت «خطاهای شناختی» با استفاده از قصه­های مثنوی مولوی بود، برگزار شد. جهت جمع آوری داده­ها از پرسش نامه­ی سلامت روان گلدبرگ (GHQ28) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی، شاخص­های (فراوانی، میانگین، انحراف معیار، کجی، کشیدگی و…) و به منظور آزمون­ سؤال­های پژوهش از آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس و آزمون پیگردی­LSD ) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش عرفان و معنویت در افزایش سلامت روان و بهبود عملکرد جسمانی و عملکرد اجتماعی و کاهش اضطراب و افسردگی دانش آموزان تأثیر دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.