مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی :

تعداد صفحات :۲۱

مقدمه و اهداف
اختلال نقص­توجه و بیش­فعالی، اختلالی عصب-تحولی است. نقص کارکردهای اجرایی خصیصه فراگیر این اختلال محسوب می­شود که پیامدهای منفی بسیاری برای کودکان مبتلا به این اختلال در بر دارد. هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر توانبخشی-شناختی پارس بر بهبود کنترل مهاری و تصمیم­گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص­توجه و بیش­فعالی است.
مواد و روش­ ها
پژوهش حاضر یک مطالعه بالینی تصادفی (پیش­آزمون-پس­آزمون با گروه کنترل) است که بر روی ۳۰ کودک ۷ تا ۱۳ ساله­ی مبتلا به اختلال نقص­توجه و بیش­فعالی که با استفاده از نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند، انجام شده است که ۱۵ نفر از آنها در گروه درمان و ۱۵ نفر در گروه کنترل به صورت تصادفی قرار گرفتند. در طول جلسات درمان ۳ نفر از گروه آزمایش از فرآیند پژوهش خارج شدند. عملکرد تصمیم­گیری پرخطر با استفاده از آزمون بارت و عملکرد کنترل مهاری با استفاده از آزمون برو/نرو و آزمون استروپ تعیین گردید. داده­ها با آزمون آماری تحلیل واریانس آمیخته و به کمک نرم­افزار SPSS20 تجزیه و تحلیل شد.
یافته­ها
نتایج به­دست­آمده از پژوهش نشان داد که اثر تعاملی گروه و مرحله ارزیابی بر کنترل مهاری (۰۱/۰(P< معنادار بوده است. به این صورت که در پیش­آزمون تفاوت معناداری بین گروه کنترل و آزمایش در کنترل مهاری دیده نشد، اما در پس­آزمون نمرات گروه آزمایش به طور معناداری از گروه کنترل افزایش یافته بود،اما در تصمیم­گیری پرخطر بین دو گروه آزمایش و کنترل بعد از درمان تفاوت معناداری مشاهده نشد.
نتیجه ­گیری
نتایج پژوهش حاضر نشان می­دهد که کنترل مهاری کودکان مبتلا به اختلال نقص­توجه و بیش­فعالی پس از دریافت توانبخشی-شناختی توجه (پارس) بهبود می­یابد، اما در کارکرد تصمیم­گیری پر­خطر تفاوتی پس از درمان مشاهده نشد. هم­چنین نتایج بیانگر اثربخشی این درمان بر سایر مؤلفه­های کارکردهای اجرایی می­باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.