مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی :
تعداد صفحات :۲۱
مقدمه و اهداف
اختلال نقصتوجه و بیشفعالی، اختلالی عصب-تحولی است. نقص کارکردهای اجرایی خصیصه فراگیر این اختلال محسوب میشود که پیامدهای منفی بسیاری برای کودکان مبتلا به این اختلال در بر دارد. هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر توانبخشی-شناختی پارس بر بهبود کنترل مهاری و تصمیمگیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه و بیشفعالی است.
مواد و روش ها
پژوهش حاضر یک مطالعه بالینی تصادفی (پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل) است که بر روی ۳۰ کودک ۷ تا ۱۳ سالهی مبتلا به اختلال نقصتوجه و بیشفعالی که با استفاده از نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند، انجام شده است که ۱۵ نفر از آنها در گروه درمان و ۱۵ نفر در گروه کنترل به صورت تصادفی قرار گرفتند. در طول جلسات درمان ۳ نفر از گروه آزمایش از فرآیند پژوهش خارج شدند. عملکرد تصمیمگیری پرخطر با استفاده از آزمون بارت و عملکرد کنترل مهاری با استفاده از آزمون برو/نرو و آزمون استروپ تعیین گردید. دادهها با آزمون آماری تحلیل واریانس آمیخته و به کمک نرمافزار SPSS20 تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها
نتایج بهدستآمده از پژوهش نشان داد که اثر تعاملی گروه و مرحله ارزیابی بر کنترل مهاری (۰۱/۰(P< معنادار بوده است. به این صورت که در پیشآزمون تفاوت معناداری بین گروه کنترل و آزمایش در کنترل مهاری دیده نشد، اما در پسآزمون نمرات گروه آزمایش به طور معناداری از گروه کنترل افزایش یافته بود،اما در تصمیمگیری پرخطر بین دو گروه آزمایش و کنترل بعد از درمان تفاوت معناداری مشاهده نشد.
نتیجه گیری
نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که کنترل مهاری کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه و بیشفعالی پس از دریافت توانبخشی-شناختی توجه (پارس) بهبود مییابد، اما در کارکرد تصمیمگیری پرخطر تفاوتی پس از درمان مشاهده نشد. همچنین نتایج بیانگر اثربخشی این درمان بر سایر مؤلفههای کارکردهای اجرایی میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.