مقاله رواسازی مقیاس قلدری ایلینوی در دانشآموزان ابتدایی شهر سمنان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رواسازی مقیاس قلدری ایلینوی در دانشآموزان ابتدایی شهر سمنان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رواسازی مقیاس قلدری ایلینوی در دانشآموزان ابتدایی شهر سمنان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رواسازی مقیاس قلدری ایلینوی در دانشآموزان ابتدایی شهر سمنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رواسازی مقیاس قلدری ایلینوی در دانشآموزان ابتدایی شهر سمنان :
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه: قلدری در مدرسه، یکی از معضلات عمدهی نظامهای آموزش و پرورش در سراسر جهان میباشد و بررسی خصوصیات روانسنجی این سازه حایز اهمیت است. بنابراین هدف از پژوهش حاضر رواسازی مقیاس قلدری در دانشآموزان ابتدایی بود.
روش کار: در این پژوهش تعداد ۶۰۷ نفر از دانشآموزان مدارس ابتدایی سمنان در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند و به ابزارهای پژوهش شامل مقیاس قلدری ایلینوی و پرسشنامهی انگیزش تحصیلی هارتر پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از روشهای تحلیل عاملی، ضریب آلفای کرونباخ، همبستگی پیرسون، نرم افزار SPSS نسخهی ۲۲ و LISREL 54/8 استفاده شد.
یافته ها: تحلیل عاملی اکتشافی، همبستگی سئوال-نمرهی کل و تحلیل اعتبار برای بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس قلدری ایلینوی اجرا شد. همچنین، تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی مدل اندازهگیری و ساختار روابط درونی گویهها اجرا شد. اعتبار مقیاس قلدری ایلینوی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس ۸۷/۰، و خردهمقیاسهای قربانی ۷۱/۰، قلدری ۷۷/۰ و نزاع ۷۶/۰ به دست آمد که همگی رضایتبخش بودند.
نتیجه گیری: نسخهی فارسی پرسشنامهی قلدری ایلینوی در جامعهی دانشآموزان از خصوصیات روانسنجی قابل قبولی برخوردار است و میتوان از آن به عنوان ابزاری معتبر در پژوهشهای روانشناختی استفاده کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.