مقاله مقایسه ی تاثیر داستان های فلسفی ایرانی، غیرایرانی و داستان های عادی بر رشد تفکر فلسفی کودکان پایه ی اول ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه ی تاثیر داستان های فلسفی ایرانی، غیرایرانی و داستان های عادی بر رشد تفکر فلسفی کودکان پایه ی اول ابتدایی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه ی تاثیر داستان های فلسفی ایرانی، غیرایرانی و داستان های عادی بر رشد تفکر فلسفی کودکان پایه ی اول ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه ی تاثیر داستان های فلسفی ایرانی، غیرایرانی و داستان های عادی بر رشد تفکر فلسفی کودکان پایه ی اول ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه ی تاثیر داستان های فلسفی ایرانی، غیرایرانی و داستان های عادی بر رشد تفکر فلسفی کودکان پایه ی اول ابتدایی :

تعداد صفحات :۲۸

پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر داستان‌های فلسفی ایرانی، غیرایرانی و داستان‌های عادی بر رشد تفکر فلسفی کودکان پایه اول ابتدایی شهر شیراز اجرا شده است. در این پژوهش از روش تحقیق نیمه-آزمایشی استفاده شده است، با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی چندمرحله‌ای ۵۴ دانش‌آموز پسر و ۴۱ دانش‌آموز دختر از ناحیه یک آموزش وپرورش شیراز انتخاب و در گروه‌های داستان‌های فلسفی ایرانی، غیرایرانی و داستان‌های عادی، با توجه به جنسیت تقسیم شدند(۶گروه). ابتدا پیش آزمون تفکر فلسفی فیلیپ کم روی گروه‌ها اجرا شد، سپس گروه‌ها به مدت ۱۰ هفته تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند و در انتها پس آزمون بر روی آنها اجرا شد. نتایج حاصل از این تحقیق با استفاده از روش نمره-ی افزوده، آزمونt، تحلیل واریانس و آزمون تعاقبی شفه نشان داد که فرضیه‌ی اول پژوهش مبنی بر تاثیر داستان‌های فلسفی ایرانی بر رشد تفکر فلسفی دانش‌آموزان اول ابتدایی تایید شد (۰۷/۲ = t ، ۰۴/۰ P)، فرضیه‌ی دوم پژوهش مبنی بر تاثیر داستان‌های فلسفه غیرایرانی بر رشد تفکر فلسفی دانش‌آموزان پایه اول تایید نشد. نتایج فرضیه‌ی سوم نشان داد که دانش‌آموزانی که با کتاب‌های فلسفی ایرانی آموزش دیده‌اند، نسبت به دانش‌آموزانی که کتاب‌های فلسفی غیرایرانی یا عادی را مورد استفاده قرار داده، از میانگین بالاتری در تفکر فلسفی برخوردارند. فرضیه چهارم پژوهش، میانگین بالاتر تفکر فلسفی پسران را در مقایسه با دختران در داستان‌های فلسفی ایرانی نشان داد و بالاخره در فرضیه‌ی آخر، تفاوت معنی‌داری بین پسران و دختران که داستان‌های غیرایرانی را استفاده کرده بودند، دیده نشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.