مقاله مقایسهی مهارتهای ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسهی مهارتهای ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسهی مهارتهای ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسهی مهارتهای ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسهی مهارتهای ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی :
تعداد صفحات :۲۴
هدف از انجام این پژوهش مقایسهی مهارتهای ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی میباشد. جامعه آماری این پژوهش کلیهی معلمان شاغل در مقطع ابتدائی، متوسطه اول و دوم مدارس کم توان ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲تشکیل میدهد. جهت انتخاب حجم نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحلهای استفاده شد. برای اندازهگیری متغیرهای تحقیق، مهارتهای ارتباطی واحساس اثربخشی معلمان به ترتیب، پرسشنامهی مهارتهای ارتباطی کویین دام (۲۰۰۴)، پرسش نامه احساس اثربخشی معلمان (TSES) اسچانن- موران و وولفوک هوی (۲۰۰۱) مورد استفاده قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونهای t مستقل و تحلیل واریانس عاملی استفاده شد. نتایج بیانگر این بود که، بین معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی در احساس اثربخشی و مولفههای آن (به جز مدیریت کلاس) و مهارتهای ارتباطی کل تفاوت معناداری وجود دارد که در معلمان مدارس عادی بیشتر از معلمان مدارس کم توان ذهنی است. همچنین بین مهارتهای ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی بر اساس جنس، تحصیلات، سابقه و مقطع تحصیلی رابطهی معنی داری وجود ندارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.