مقاله بررسی تطبیقی عنصر هدف در برنامهی درسی آموزش علوم ایران و چند کشور جهان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تطبیقی عنصر هدف در برنامهی درسی آموزش علوم ایران و چند کشور جهان دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تطبیقی عنصر هدف در برنامهی درسی آموزش علوم ایران و چند کشور جهان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تطبیقی عنصر هدف در برنامهی درسی آموزش علوم ایران و چند کشور جهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تطبیقی عنصر هدف در برنامهی درسی آموزش علوم ایران و چند کشور جهان :
تعداد صفحات :۲۹
این مقاله بخشی از یک پژوهش کیفی است که با دو روش تطبیقی و توصیفی- تحلیلی به بررسی عنصر هدف در برنامهی درسی آموزش علوم[۱] ایران و چند کشور جهان، پرداخته است. بدین منظور اسناد و مدارک مربوط به اهداف آموزش علوم در کشورهای پیشرو در زمینهی علوم و فناوری (کشورهای منتخب) گردآوری و به توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسهی آنها پرداخته شده تا پاسخ سئوالها آماده شود. مقالهی حاضر تلاش مینماید، عنصر هدف از برنامهی درسی آموزش علوم ایران و کشورهای منتخب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. نتایج بهدست آمده از این پژوهش میتواند به برنامهریزان، مؤلفان کتابهای درسی، معلمان و سایر علاقهمندان کمک نماید تا با دید وسیعتری نسبت به تدوین بهتر برنامهی درسی، تغییر برنامهی درسی و انتخاب مناسبتر هدفهای آموزش علوم اقدام نمایند. نتایج بهدست آمده، شباهتها و تفاوتهای زیادی را بین هدفهای آموزش علوم در بین کشورهای مورد مطالعه و ایران نشان میدهد. شباهتها بیشتر در اهداف مکتوب برنامهی درسی یا اهداف قصدشده موجود میباشد؛ بهطوریکه روح حاکم بر اهداف در کشورهای مورد مطالعه یکی است. همه دارای اهداف دانشی، مهارتی و نگرشی در زمینههای چهارگانهی علوم شامل فیزیک، شیمی، زیست و زمینشناسی هستند و به دنبال کسب سواد علمی، حل مسأله، تفکر و شناخت طبیعت میباشند. اما در عمل فاصلهی قابل ملاحظه بین کشور ما با کشورهای فوق وجود دارد که جای تأمل دارد و ناشی از اجرای برنامهی درسی است، که در میزان کم اهداف تحققیافته توسط دانشآموزان خود را نشان میدهد. نتایج آزمونهای تیمز مؤید این موضوع است. به هرحال، نتایج پژوهشهای بیشتر در این زمینه میتواند موضوع را بهتر مشخص نماید. ۱- منظور از علوم در این مقاله علوم تجربی است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.