مقاله اثربخشی حافظه رویدادهای خاص بر تاب آوری و افسردگی دختران افسرده
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی حافظه رویدادهای خاص بر تاب آوری و افسردگی دختران افسرده دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی حافظه رویدادهای خاص بر تاب آوری و افسردگی دختران افسرده کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی حافظه رویدادهای خاص بر تاب آوری و افسردگی دختران افسرده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی حافظه رویدادهای خاص بر تاب آوری و افسردگی دختران افسرده :
تعداد صفحات :۱۳
زمینه و هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش حافظه رویدادی خاص بر تاب آوری و افسردگی دختران افسرده شهر اصفهان بود.
روش بررسی: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح آن پیش آزمون-پس آزمونو آزمون پیگیری همراه با گروه کنترل بود. بدین منظور، ۲۴ بیمار، به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در مرحله پیش آزمون، آزمودنیهای دو گروه با استفاده از ابزارهای اندازهگیری افسردگی بک ویرایش دوم، ۱۹۹۶ (BDI-II) و تابآوری کانر و دیویدسون، ۲۰۰۳ (CD-RISC) مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اجرای آموزش حافظه رویدادی خاص (MEST)روی گروه آزمایش طی ۶ جلسه، مجددأ از هر دو گروه خواسته شد به آزمونهای مذکور پاسخ دهند. به منظور پیگیری نتایج، پس از ۳ هفته مجددأ از آزمودنیهای دو گروه آزمون گرفته شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که نمرات افسردگی گروه ازمایش پس از اتمام جلسات به صورت معناداری کاهش (۰۵/0p<) و نمرات تاب اوری تغییر معناداری (۵۰/۰<p) نداشته است.
نتیجه گیری:همسو با یافتههای پژوهشهای پیشین میتوان گفت آموزش حافظه خاص درمانی موثر در کاهش علائم افسردگی است، نتایج این تحقیق نشان میدهد که بهبود حافظه رویدادی خاص به بهبود علایم افسردگی کمک میکند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.