مقاله مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان :
تعداد صفحات :۲۹
هدف: پژوهش حاضر، مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم بر یادگیری دانشآموزان در درس علوم تجربی (موضوعات پیچیده) میباشد. روش: برای رسیدن به این هدف از روش شبهآزمایشی و از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه این پژوهش تمامی دانشآموزان دوم راهنمائی پسر شهر کرج و نمونه آن ۶۰ نفر از این جامعه بود که از طریق نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و در سه گروه گواه، آزمایشی یک و آزمایشی دو که بهترتیب با روشهای مرسوم، الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفهای و الگوی طراحی آموزشی گانیه، آموزش برای آنها ارائه شد، قرار گرفتند. برای هر سه گروه پیشآزمون، پسآزمون اجرا شد. ابزار جمعآوری اطلاعات آزمون محققساخته بود که روایی آن از طریق چهار تن از معلمان درس موردنظر و پایایی آن از طریق دونیمهکردن ۸۹/۰ بهدست آمد. برای تحلیل دادهها در بخش آمار توصیفی، شاخصهایی نظیر میانگین و انحراف استاندارد نمرات، مورد استفاده قرار گرفته است و در بخش آمار استتنباطی و برای بررسی فرضیههای پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس بهره گرفته شده است. یافتهها: دادههای جمع آوری شده با کمک آمار توصیفی و آزمون کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که میانگین گروه کنترل و آزمایشها در پیشآزمون تفاوت چندانی ندارد، اما در پسآزمون، میانگین گروههای آزمایش از گروه کنترل بیشتر بود و با کنترل نمره پیشآزمونها، تفاوت مشاهده شده بین نمرات گروههای آزمایش و کنترل معنادار بود. نتیجهگیری: نتایج بهدست آمده نشان دادند که تفاوت بین گروههای آموزش مرسوم و الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای و گانیه با ۹۵درصد اطمینان معنادار میباشد. بدین ترتیب که الگوی طراحی آموزشی گانیه از روش مرسوم، و الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفهای از الگوی طراحی آموزشی گانیه در یادگیری درس علوم تجربی (آموزش موضوعات پیچیده) اثربخشی بیشتری دارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.