مقاله روشهای نوین دانشجو محور در آموزش مهندسی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله روشهای نوین دانشجو محور در آموزش مهندسی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله روشهای نوین دانشجو محور در آموزش مهندسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله روشهای نوین دانشجو محور در آموزش مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله روشهای نوین دانشجو محور در آموزش مهندسی :
تعداد صفحات :۳۲
دانشجویان به شیوههای مختلفی مطالب درسی را یاد میگیرند. روشهای آموزش و تدریس نیز متنوع است. یادگیری دانشجویان در کلاس، در کنار عوامل دیگر، به تطابق بین سبک یادگیری ترجیحی دانشجویان و سبک آموزش استاد بستگی دارد. در روش سنتی آموزش دانشگاهی بیشتر وقت کلاس به سخنرانی استاد و نگاه کردن و گوش دادن دانشجویان میگذرد. دانشجویان به تنهایی تکالیف را انجام میدهند و کارگروهی تشویق نمیشود. در مقابل، در روشهای دانشجو محور تمرکز فعالیتها از آموزشگر به فراگیر منتقل میشود؛ به بیان دیگر، در این روشها مسئولیت ساماندهی آنچه باید فراگرفته شود به خود دانشجو واگذار میشود. مهم ترین این روشها عبارتاند از: یادگیری فعال، که در آن دانشجویان به طور مؤثر درگیر آنچه میآموزند میشوند، به سؤالات پاسخ میدهند، خود سؤالاتی را طرح میکنند، وارد بحث میشوند و مطالب را توضیح میدهند. در یادگیری مشارکتی دانشجویان به صورت گروهی، تحت شرایطی که هم کار گروهی مؤثر و هم مسئولیت فردی ایشان اقناع شود، تکالیف یا پروژهها را انجام میدهند. در یادگیری مسئله محور ابتدا مسئلهای طرح میشود و سپس، دانش و مهارتهای لازم برای حل آن مسئله به تدریج در اختیار دانشجو قرار میگیرد. روشهای دانشجو محور نسبت به روش سنتی استاد محور برتری بارزی دارند که در مواردی چون یادگیری سریعتر و با ماندگاری بیشتر، درک عمیقتر مواد درسی، بهکارگیری تفکر نقادانه یا مهارتهای مشکلگشایی خلاقانه و ایجاد نگرش مثبت به آنچه تدریس میشود، قابل مشاهده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.