مقاله مبنای ادراک و اقسام آن از منظر ابن‌سینا و پیامدهای تربیتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مبنای ادراک و اقسام آن از منظر ابن‌سینا و پیامدهای تربیتی دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مبنای ادراک و اقسام آن از منظر ابن‌سینا و پیامدهای تربیتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مبنای ادراک و اقسام آن از منظر ابن‌سینا و پیامدهای تربیتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مبنای ادراک و اقسام آن از منظر ابن‌سینا و پیامدهای تربیتی :

تعداد صفحات :۳۸

هدف اصلی این پژوهش، بازشناسی مقاله مبنای ادراک و اقسام آن از منظر ابن‌سینا و پیامدهای تربیتی آن است. در پژوهش حاضر که با بهره‌گیری از رویکرد کیفی و با روش توصیفی – تحلیلی و استنتاجی صورت گرفته است، پس از بازبینی منابع، مبنای ادراک و پیامدهای تربیتی آن بر اساس آرای ایشان استنباط شده است. یافته‌های حاصل از این پژوهش نشان داد که در فلسفه ابن‌سینا نفس جایگاه والایی دارد و به‌عنوان مبنای ادراک شناخته می‌شود. در ادامه نیز بعد از بحث در باب ادراک و تعریف و معرفی انواع و مراتب آن، بحث در باب دلالت‌های تربیتی به‌ویژه در مبحث اصول و روش با توجه به مبانی ادراک موردتوجه قرار گرفت و پرورش توأم جسم و نفس، تعقل و اندیشه ورزی، تهذیب و تزکیه، ارزش‌گذاری به علم، تعلیم و تعلم، طرد حصر معرفت به تجربه و جامع‌نگری در علم، ایجاد محیط و شرایط مناسب به‌عنوان اصول تربیت معرفی گردید. لذا به‌کارگیری فعّال حواس، حفظ و به خاطر سپردن، جهت‌دهی تخیل و خلاقیت، سیر عقلانی، آموزش‌های جستجوگرایانه و تقویت فکر و اندیشه، شهود یا مشاهده حضوری و باطنی (حدس) و روش‌های تلفیقی نیز به‌عنوان روش تربیت حاصل این پژوهش بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.