مقاله معماری و MBTI؛ بررسی شیوه استفاده از شخصیت شناسی و ویژگیهای شخصیتی کاربر فضا در طراحی مسکن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله معماری و MBTI؛ بررسی شیوه استفاده از شخصیت شناسی و ویژگیهای شخصیتی کاربر فضا در طراحی مسکن دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله معماری و MBTI؛ بررسی شیوه استفاده از شخصیت شناسی و ویژگیهای شخصیتی کاربر فضا در طراحی مسکن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله معماری و MBTI؛ بررسی شیوه استفاده از شخصیت شناسی و ویژگیهای شخصیتی کاربر فضا در طراحی مسکن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله معماری و MBTI؛ بررسی شیوه استفاده از شخصیت شناسی و ویژگیهای شخصیتی کاربر فضا در طراحی مسکن :
تعداد صفحات :۲۴
با هدف برقراری ارتباط هرچه بهتر میان معماری و انسان، نگاه به معماری از زاویه روانشناسی- بهویژه شخصیتشناسی- اهمیتی روزافزون یافته است. واکنشهای متفاوت افراد در برابر یک اثر معماری، از تفاوت در نگرش و طرز تفکر افراد ناشی میشود و شناخت زاویه نگاه و درک هرچه بهتر مطالبات انسان، راهگشای این ارتباط است. در این تحقیق از دریچه تیپهای شخصیتی MBTI – نمایانگر گرایشات مادرزادی و غیراکتسابی افراد- به معماری نگاه شده که میتواند اطلاعاتی صحیح و بیواسطه در اختیار طراح قرار دهد، معیاری اصولی فارغ از سلیقه تکبعدی برای طراحی باشد و پیشبینی نتیجه طرح را نیز امکانپذیر سازد. جهت بررسی دقیقتر، دو تیپ از ۱۶ تیپ شخصیتی (INTJ و ESFP) مورد کنکاش قرارگرفتهاند. روش تحقیق مورد استفاده، روش همبستگی است که در آن، متغیر مستقل، شخصیت افراد و متغیر وابسته، انتخابها در فضای معماری میباشد و تحلیل آماری نتایج به وسیله آزمون پیرسون و پایایی درونی پرسشنامه معماری از طریق آلفای کرونباخ در SPSS انجام گرفته است. نتایج بهدستآمده، نشاندهنده همبستگی مثبت میان ترجیحات و انتخابها در فضا میباشد. بنابراین، ویژگیهای شخصیتی کاربران فضا میتواند به عنوان پیشزمینه نگرش شخصیت شناسانه به معماری، هدایتگر معمار به طراحی فضای مطلوبتر، همراه با رضایتمندی بیشتر از سوی مخاطب باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.