مقاله مقدمه ای بر صورت بندی میدان معماری معاصر ایران بر اساس” نظریه میدان” بوردیو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقدمه ای بر صورت بندی میدان معماری معاصر ایران بر اساس” نظریه میدان” بوردیو دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقدمه ای بر صورت بندی میدان معماری معاصر ایران بر اساس” نظریه میدان” بوردیو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقدمه ای بر صورت بندی میدان معماری معاصر ایران بر اساس” نظریه میدان” بوردیو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقدمه ای بر صورت بندی میدان معماری معاصر ایران بر اساس” نظریه میدان” بوردیو :
تعداد صفحات :۲۱
معماری معاصر ایران، به باور بسیاری، با معضلات و چالشهایی روبرو است. تبیین دلایل این معضلات، علیرغم حضور معماری در زندگی اجتماعی، کمتر از منظر جامعهشناسی بررسی شده است. نظری «میدان» بوردیو از نظریاتی است که در حوزه جامعهشناسی هنر مطرح شده و امکان تحلیل حوزههای مختلف هنری را مهیا کرده است. واکاوی و تلاش برای صورتبندی میدان معماری معاصر ایران مطابق با این نظریه، موضوع مطالعه این پژوهش است. این واکاوی با تشریح مفاهیمی چون «میدان»، «منش» و… که لازم آشنایی با مبانی این نظریه است؛ و سپس مطالعه معماری معاصر ایران مطابقِ مبانی نظری میدان انجام شد. نتایج بررسی، ضمن اذعان به لزوم بررسی تاثیر میدانهای دیگر بر معماری، بنا به وسع خود نشان داد «میدان معماری معاصر ایران» دارای آشفتگی و عدم شفافیت بوده و استقلال لازم، قدرت اعمال نیرو و منازعه برای سرمایههای میدان را ندارد. شاید بتوان گفت بسیاری از معضلات و ناهنجاریهای معماری ایران، ناشی از عدم توانایی این حوزه در شکلدهی و تعریف شفاف میدانِ خود است. در پایان و بناچار با حذف «میدان مسکن»، ۳ قطبِ ناب، وابسته به میدان قدرت، وابسته به بخش خصوصی در میدان معماری ایران تصویر، و ویژگیهای هر یک بیان میشود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.