بررسی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی بر ارتقای رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در دختران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان مشهد در سال ۱۳۹۵


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی بر ارتقای رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در دختران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان مشهد در سال ۱۳۹۵ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی بر ارتقای رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در دختران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان مشهد در سال ۱۳۹۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی بر ارتقای رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در دختران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان مشهد در سال ۱۳۹۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی بر ارتقای رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در دختران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان مشهد در سال ۱۳۹۵ :

سال انتشار : ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات نظام سلامت

تعداد صفحات :۶

مقدمه: بر اساس نظر سازمان جهانی بهداشت، موثرترین راه علیه ایدز، آموزش بهداشت است. نوجوانان دختر از جمله گروه های در معرض خطر در برابر ایدز می باشند. مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی بر ارتقای رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در دختران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان مشهد انجام شد.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی، ۸۰ دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهرستان مشهد در سال ۱۳۹۵ در دو گروه ۴۰ نفره آزمون و شاهد قرار گرفتند. مداخله آموزشی برای گروه آزمون به روش سخنرانی و بحث گروهی انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه سه قسمتی شامل مشخصات شخصی، آگاهی و سازه های مدل اعتقاد بهداشتی بود. داده ها با استفاده از آزمون های Paired t،Independent t و c2 در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: اختلاف معنی داری میان متغیرهای دموگرافیک دو گروه مورد بررسی مشاهده نشد. قبل از مداخله اختلاف معنی داری بین دو گروه در متغیرهای آگاهی، حساسیت، شدت، منافع، موانع درک شده و خودکارامدی وجود نداشت (P>0.050)، اما بعد از مداخله در متغیرهای ذکر شده به جز سازه حساسیت درک شده، اختلاف معنی داری مشاهده شد (P<0.050).نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر تاثیر و کارایی الگوی اعتقاد بهداشتی را در اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز تاکید نمود و نشان داد که آموزش مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی، باعث افزایش شدت، منافع درک شده و خودکارامدی و کاهش موانع درک شده در دختران دانش آموز می شود. ایجاد حساسیت در این گروه سنی نیازمند مداخله طولانی مدت می باشد.

کلید واژه: ایدز، دانش آموزان، الگوی اعتقاد بهداشتی، آگاهی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.