بررسی و تحلیل کتب فارسی مقطع ابتدایی بر اساس اصول تصویرگری (مطالعه موردی کتاب فارسی پایه اول)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و تحلیل کتب فارسی مقطع ابتدایی بر اساس اصول تصویرگری (مطالعه موردی کتاب فارسی پایه اول) دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و تحلیل کتب فارسی مقطع ابتدایی بر اساس اصول تصویرگری (مطالعه موردی کتاب فارسی پایه اول)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و تحلیل کتب فارسی مقطع ابتدایی بر اساس اصول تصویرگری (مطالعه موردی کتاب فارسی پایه اول)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و تحلیل کتب فارسی مقطع ابتدایی بر اساس اصول تصویرگری (مطالعه موردی کتاب فارسی پایه اول) :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

در انواع کتاب های مصور می توان از کتاب های درسی و کمک درسی کودکان نام برد که نقش اصلی تصویر در آنها، روشن کردن و توضیح دادن متن و یا به بیانی دیگر، آموزش مستقیم است. در کنار تحقیقات مختلف، مسایل مربوط به کتاب های درسی کودکان از الویت بسیار مهمی در کارهای پژوهشی برخوردار است. با توجه به جایگاه و اهمیت هنر در ارتقاء کیفیت کتاب های آموزشی، این مطالعه به بررسی و تحلیل میزان تطابق تصاویر با محتوای دروس و همچنین میزان رعایت اصول تصویرگری می پردازد. این تحقیق به روش توصیفی- تحلیلی انجام خواهد شد و به بررسی و تحلیل کتابهای فارسی دوره ابتدایی از نظر رعایت اصول تصویرگری خواهد پرداخت. نتایج این مطالعه نشان می دهد که کتاب فارسی پایه اول از نظر اصول تصویرگری در رعایت مفاهیم روانی رنگها با توجه به شرایط کودکان، در این سن دارای نقایصی بوده و نیازمند بازنگری و تغییر و اصلاح محتوای تصویری برخی از دروس می باشد. طبق این تحقیق، عدم تطبیق محتوای تصویر و نشانه های تصویری با عنوان درس (مانند درسهای ۲ و ۳)؛ اشاره نسبتا ضعیف به مسایل مهم مانند نکات بهداشتی (مانند نگاره ۲)؛ غلبه محتوای تصاویر با جنسیت مذکر بر مونث؛ تکرار تصویر برخی از درسها (مانند دروس صفحات ۳۴، ۳۵، ۱۲)؛ وجود مغایرت تصویر با محتوای درس (مانند درس صدای موج)؛ استفاده از عناوین تکراری در برخی از دروس (مانند درس صفحات ۹ و ۳۴؛ ۱۲ و ۳۵؛ ۸۷ و ۵۱)؛ عدم استفاده از تصاویر واضح قابل درک برای بیان موضوع (مانند درس چهار فصل و درس ایران).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.