نقش ادراک محیطی خانوادگی در پیش بینی باورهای انگیزشی دانش آموزان متوسطه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
13 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش ادراک محیطی خانوادگی در پیش بینی باورهای انگیزشی دانش آموزان متوسطه دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش ادراک محیطی خانوادگی در پیش بینی باورهای انگیزشی دانش آموزان متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش ادراک محیطی خانوادگی در پیش بینی باورهای انگیزشی دانش آموزان متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش ادراک محیطی خانوادگی در پیش بینی باورهای انگیزشی دانش آموزان متوسطه :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه ادراک محیطی خانوادگی و باورهای انگیزشی و همچنین تعیین سهم مولفه های ادراک محیطی خانوادگی در پیش بینی باورهای انگیزشی دانش آموزان متوسطه انجام شده است. روش این پژوهش توصیفی و طرح آن همبستگی است. نمونه مورد بررسی شامل ۱۶۶ نفر(۸۹ پسر و ۷۷ دختر) دانش آموز مقطع دبیرستان بود که با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای ارزیابی باورهای انگیزشی، پرسشنامه ی راهبردهای انگیزشی و یادگیری (پینتریچ، اسمیت، گارسیا و مک کیچی،۱۹۹۱) و برای ارزیابی ادراک محیطی خانوادگی، پرسشنامه ادراک شیوه والدین (گرولنیک و همکاران،۱۹۹۷) به روش گروهی توسط آزمودنی ها تکمیل شد. اعتبار و روایی پرسشنامه های مذکور احراز شد. نتایج نشان داد که مولفه های ادراک محیطی خانوادگی(حمایت از خودمختاری، گرمی و درگیری پدر و مادر) با تمام مولفه های باورهای انگیزشی به غیر از اضطراب امتحان، همبستگی مثبت دارند. نتایج بدست آمده از رگرسیون چندگانه نشان داد که ادراک محیط خانوادگی می تواند باورهای انگیزشی را پیش بینی کند. همچنین ادراک محیط خانوادگی توانست ۲۴/۷ درصد از واریانس باورهای انگیزشی را پیش بینی نماید. با توجه به سطح معناداری، مقدار به دست آمده معنادار است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.