پیش بینی افسردگی در دانشجویان بر اساس راهبرد های مثبت و منفی تنظیم شناختی هیجان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیش بینی افسردگی در دانشجویان بر اساس راهبرد های مثبت و منفی تنظیم شناختی هیجان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیش بینی افسردگی در دانشجویان بر اساس راهبرد های مثبت و منفی تنظیم شناختی هیجان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی افسردگی در دانشجویان بر اساس راهبرد های مثبت و منفی تنظیم شناختی هیجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیش بینی افسردگی در دانشجویان بر اساس راهبرد های مثبت و منفی تنظیم شناختی هیجان :
تعداد صفحات :۸
چکیده مقاله:
هدف از پژوهش حاضر پیش بینی افسردگی در دانشجویان بر اساسراهبردهای مثبت و منفی تنظیم شناختی هیجان بود. در اینپژوهش توصیفی از نوع همبستگی، ۳۱۲ نفر از مجموع دانشجویاندانشگاه های اصفهان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخابشده و سیاهه افسردگی بک (BDI-II) و پرسشنامه ی تنظیمشناختی هیجان گارنفسکی و همکاران (۲۰۰۱) تکمیل نمودند. یافتهها به وسیله ی نرم افزار SPSS-22 و روش آماری تحلیل رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که راهبردهای تنظیم هیجانی مثبت رابطه ی منفی و راهبردهای تنظیمهیجان منفی رابطه ای مثبت با افسردگی دارند و از میان راهبردهایمنفی تنظیم شناختی هیجان، بعد نشخوار فکری ۱۱/۴ درصد، بعد سرزنش دیگران ۳/۷ درصد و بعد فاجعه آمیز کردن ۱/۵ درصد و از بین راهبردهای مثبت، بعد ارزیابی مثبت ۶/۵ درصد (P<0/001) قابلیت پیش بینی افسردگی را دارند. نتایج این بررسی بیان می کندکه سازه ی روانشناختی تنظیم شناختی هیجان، در پیش بینیافسردگی دانشجویان حایز اهمیت و توجه هستند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.