مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و چند رسانه ای بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های قلب در زمینه مراقبت از بیمار دارای پیس میکر موقت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و چند رسانه ای بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های قلب در زمینه مراقبت از بیمار دارای پیس میکر موقت دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و چند رسانه ای بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های قلب در زمینه مراقبت از بیمار دارای پیس میکر موقت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و چند رسانه ای بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های قلب در زمینه مراقبت از بیمار دارای پیس میکر موقت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و چند رسانه ای بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های قلب در زمینه مراقبت از بیمار دارای پیس میکر موقت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پرستاری قلب و عروق

تعداد صفحات :۱۰

هدف: این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر آموزش به دو روش سخنرانی و چند رسانه ای بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های قلب در زمینه مراقبت از بیمار دارای پیس میکر موقت انجام شد.زمینه: دیس ریتمی های قلبی از شایع ترین بیماری های قلبی عروقی هستند. یکی از راه های درمان یا پیشگیری از دیس ریتمی، کار گذاشتن پیس میکر موقت می باشد. اموزش پرستاران به عنوان بزرگ ترین گروه ارائه دهنده ی مراقبت از بیماران دارای پیس میکر موقت امری ضروری است. بنابراین، لازم است تا این آموزش به موثرترین شیوه ی ممکن برای آنان فراهم گردد.روش کار: این مطالعه ی تجربی در سال ۱۳۹۴ بر روی ۵۲ پرستار شاغل در مرکز قلب و عروق شهید رجایی تهران انجام شد. شرکت کنندگان به روش تصادفی به دو گروه سخنرانی و چندرسانه ای تقسیم شدند. تاثیر آموزش بر دانش، نگرش و عملکرد شرکت کنندگان، قبل و سه هفته بعد از آموزش بررسی شد. داده ها در نرم افزار SPSS نسخه ۲۲ با استفاده از آزمون های مان ویتنی و ویلکاکسون تحلیل شدند.یافته ها: میانه و دامنه میان چارکی امتیاز دانش در دو روش سخنرانی و چندرسانه ای به ترتیب از ۱۲.۵ (۱۰-۱۴) و ۱۱ (۹-۱۲) قبل از مداخله به ۱۷ (۱۵-۱۹) و ۱۷ (۱۳-۱۹) بعد از مداخله افزایش یافت. میانه و دامنه میان چارکی امتیاز عملکرد از ۲۹ (۲۶-۳۰) و ۳۰ (۲۶-۳۰) قبل از مداخله به ۳۴ (۳۲-۳۵) و ۳۴ (۳۲-۳۵) بعد از مداخله افزایش یافت. امتیاز دانش و عملکرد واحدهای پژوهش بعد از آموزش، در هر دو روش به طور معنی داری افزایش یافت، ولی تفاوتی بین دو روش دیده نشد. میانه و دامنه میان چارکی امتیاز نگرش در دو روش سخنرانی و چندرسانه ای به ترتیب ۶۲.۵ (۶۰-۶۴) و ۶۴ (۶۳-۶۶) قبل از مداخله، و ۶۴ (۶۰-۶۴) و ۶۳ (۶۱-۶۴) بعد از مداخله بود. امتیاز نگرش قبل و بعد از مداخله در دو گروه در مقایسه با یکدیگر تفاوت آماری معنی داری نداشتند.نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد تفاوتی در تاثیر دو روش آموزش سخنرانی و چند رسانه ای بر دانش، نگرش و عملکرد در زمینه مراقبت از بیمار دارای پیس میکر موقت وجود ندارد. یعنی آموزش به روش چند رسانه ای می تواند به اندازه روش سخنرانی موثر باشد. بنابراین، استفاده از روش آموزشی چند رسانه ای می تواند به عنوان یک راهکار مناسب برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده آموزش مطرح باشد. البته این امر مستلزم فراهم شدن زیر ساخت ها و طراحی صحیح برنامه های آموزشی می باشد.

کلید واژه: آموزش، پرستار، دانش، نگرش، عملکرد، پیس میکر موقت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.