مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تعداد صفحات :۸

مقدمه: تماس طولانی مدت و مداوم با نور خورشید بدون پوشش کافی به خصوص در ناحیه سرو گردن در دوران کودکی و نوجوانی، خطر ابتلا به سرطان پوست را در بزرگسالی افزایش می دهد. این مطالعه باهدف مقایسه تاثیر دو روش آموزشی سخنرانی همراه با کتابچه و سخنرانی همراه با کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر انجام شد. روش کار: این مطالعه نیمه تجربی در سال ۱۳۹۲ در شهر زاهدان بر ۲۰۰ دانش آموز پسر پایه ششم ابتدایی که به شکل خوشه ای چندمرحله ای به دو گروه آموزشی کتابچه آموزشی و نمایش کلیپ کارتونی تقسیم شدند انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته چندقسمتی بود که روایی و پایایی آن تائید شد. بعد از گردآوری اطلاعات اولیه برنامه آموزشی جهت گروه اول شامل سخنرانی به همراه نمایش کلیپ کارتونی و برای ایجاد مشارکت و حضور فعالانه برای فراگیران یک مسابقه آموزشی درباره محتوی فیلم و پاورپوینت ها طراحی شد. جهت گروه دوم سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ و در پایان جلسه کتابچه آموزشی بین دانش آموزان توزیع شد پس از گذشت ۲ ماه مجددا داده ها گردآوری و با کمک نرم افزار آماری SPSS و آزمون های آماری تی مستقل و زوجی، کای اسکوئر، مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.سطح معنی داری در این پژوهش ۰.۰۵ در نظر گرفته شده بود. نتایج: میانگین تغییرات نمرات آگاهی و رفتار به ترتیب در گروه کتابچه ۱.۳۸ و ۰.۳۳ درحالی که این تغییر در گروه فیلم ۶.۳۳ و ۱.۵۲ است. که این نتایج بیانگر آن است که آموزش توسط نمایش فیلم و انیمیشن موثرتر و برانگیزانندگی بیشتری نسبت به کتابچه دارد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج لازم است که برنامه های آموزشی متناسب با سن و ترجیحا«روش های آموزشی محرک، پویا و جذاب برای دانش آموزان تدوین شود.

کلید واژه: اشعه آفتاب، دانش آموزان، رفتارهای پیشگیرانه، کلیپ کارتونی، کتابچه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.