دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
18 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: محیط آموزش بالینی برای آماده سازی بهتر دانشجویان پزشکی دارای اهمیت زیادی می باشد. این مطالعه با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دستیاران و کارورزان در جهت کمک به ارتقای آن در بخش های اصلی بالینی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد.روش تحقیق: در این مطالعه مقطعی که از اسفند ۱۳۹۲ تا مهرماه سال ۱۳۹۳ انجام شد، تعداد ۱۱۶ نفر از دستیاران و کارورزان پزشکی شرکت کردند. فرم مشخصات دانشجویان و ابزار سنجش محیط آموزشی دانشگاه داندی که شامل ۵۰ سوال در پنج حیطه یادگیری، اساتید، درک از توانایی علمی خود، فضای حاکم بر محیط آموزشی و درک از شرایط اجتماعی بود، توسط شرکت کنندگان تکمیل شد. داده ها توسط نرم افزار SPSS 15 با استفاده از آزمون های تی مستقل و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین سنی شرکت کنندگان ۲۵.۸±۲.۸ سال بود. میانگین نمرات وضعیت آموزش بالینی در بخش های اصلی بیمارستان های آموزشی ۱۵۵.۰۳±۲۷.۸۶ از حداکثر ۲۰۰ نمره بود. میانگین نمره حیطه یادگیری ۳۵.۸۹±۸.۳۰، اساتید بالینی ۳۴.۳۲±۶.۳۶، درک از توانایی علمی خود ۲۵.۹۳±۴.۸۲، جو آموزشی ۳۷.۱۹±۶.۴۹ و درک از شرایط اجتماعی ۲۱.۵۵±۵.۱۲ بود. میانگین نمره وضعیت آموزش بالینی در دستیاران بالاتر از کارورزان بود (p=0.004). میانگین نمره وضعیت آموزش بالینی در بخش های مختلف تفاوت آماری معنی داری داشت (p=.001).نتیجه گیری: وضعیت محیطی و فضای حاکم بر آموزش بالینی از دیدگاه فراگیران دانشگاه در حد مطلوبی می باشد. در برخی بخش ها همچون بخش داخلی نیاز به توجه بیشتر جهت بهبود وضعیت آموزش بالینی بخش از طرف دست اندرکاران دانشگاه وجود دارد.

کلید واژه: محیط آموزش بالینی، دانشجویان پزشکی، پرسشنامه DREEM

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.