ارزیابی کیفیت خدمات پرستاری با رویکرد تلفیقی IPA و QFD فازی (مورد مطالعه: بیمارستان شهید صدوقی یزد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی کیفیت خدمات پرستاری با رویکرد تلفیقی IPA و QFD فازی (مورد مطالعه: بیمارستان شهید صدوقی یزد) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی کیفیت خدمات پرستاری با رویکرد تلفیقی IPA و QFD فازی (مورد مطالعه: بیمارستان شهید صدوقی یزد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی کیفیت خدمات پرستاری با رویکرد تلفیقی IPA و QFD فازی (مورد مطالعه: بیمارستان شهید صدوقی یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی کیفیت خدمات پرستاری با رویکرد تلفیقی IPA و QFD فازی (مورد مطالعه: بیمارستان شهید صدوقی یزد) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)

تعداد صفحات :۱۸

مقدمه: بیمارستان ها یکی از سازمان های بزرگ و پیچیده خدماتی و مهم ترین واحدهای ارائه خدمات در نظام سلامت هستند و به علت ریسک بالای خدمات این سازمان، خدمات ارائه شده باید دارای کیفیت قابل قبولی باشد. هدف از این مطالعه ارائه رویکرد جدیدی در زمینه کیفیت خدمات پرستاری با تلفیق چند مدل کارای سنجش کیفیت می باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر یک مطالعه تحلیلی- پیمایشی و کاربردی است که به صورت مقطعی در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۳ انجام شده است. داده ها از ۱۷۴ بیمار بستری در بیمارستان شهید صدوقی یزد به روش طبقه ای تصادفی، با استفاده از پرسشنامه سروکوال بازنگری شده توسط خبرگان، جمع آوری گردید. پایایی پرسشنامه ادراکات برابر ۰.۹۳۴ و پرسشنامه انتظارات برابر با ۰.۹۶ بدست آمد. برای اولویت بندی شاخص ها، ازمدل تحلیل اهمیت- عملکرد و به منظور طراحی خدمتی مطابق خواست مشتری، ازمدل گسترش عملکرد کیفیت استفاده شد. تحلیل داده ها توسط نرم افزار آماری SPSS، با استفاده از آزمون ناپارامتریک ویل کاکسون انجام شد.یافته ها: نتایج حاصل از پرسشنامه سروکوال حاکی از وجود شکاف منفی در تمامی ابعاد بود. با استفاده از ماتریسIPA ، ۹ شاخص دارای اولویت شناسایی شدند و به عنوان ورودی مدل QFD قرار گرفتند و سرانجام ۱۳ راهکار به منظور بهبود شاخص های مورد نظر اولویت بندی شدند. راهکارهای “رعایت الزامات اعتباربخشی”، “نظام قوی تشویق و تنبیه”، “تکمیل فرم رضایت سنجی”،”افزایش تعداد پرستاران”، “نظارت دقیق توسط مافوق”، “فرهنگ سازی” و “آموزش” به ترتیب دارای بیشترین اولویت بودند.نتیجه گیری: بنابر ضرورت و حساسیت حرفه پرستاری لازم است که راهکارهای ارائه شده (بعنوان نمونه رعایت الزامات اعتباربخشی)، در عمل مورد توجه قرار گیرد.

کلید واژه: کیفیت خدمات پرستاری، سروکوال، مدل تحلیل اهمیت- عملکرد، مدل گسترش عملکرد کیفیت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.