وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی از دیدگاه دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سال ۱۳۹۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی از دیدگاه دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سال ۱۳۹۳ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی از دیدگاه دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سال ۱۳۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی از دیدگاه دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سال ۱۳۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی از دیدگاه دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سال ۱۳۹۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)

تعداد صفحات :۸

مقدمه: ارائه بازخورد موثر به فراگیر در حین آموزش بالینی، یکی از شاخص های تدریس اثربخش می باشد. این مطالعه در نظر دارد نظرات دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد نحوه ارائه بازخورد در آموزش بالینی مقایسه نماید.مواد و روش ها: تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود. در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد و از مجموع دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی، اطلاعات ۵۰ دستیار و ۵۰ دانشجو، جمع آوری شد. گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه بازخورد صورت گرفته است. برای تعیین روایی پرسشنامه از ۳ نفر از متخصصین نظرخواهی شد. بعد از اعمال نظرات اصلاحی، مجددا روایی صوری ابزار به تایید آنان رسانده شد. برای تعیین پایایی ابزار، ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه بازخورد ۰.۸۴ محاسبه شد که بیانگر همسانی درونی مناسب سوالات پرسشنامه می باشد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۸ و آزمون های آماری توصیفی (شاخص های فراوانی و درصد) و تحلیلی (chi-square) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.نتایج: ۴۶% از دانشجویان معتقد بودند که «همیشه» به طور کلی این نظر موافق بودند. میان پاسخ های دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی به متغیرهای ۵، ۶، ۹، ۱۰، ۱۳، ۱۶ و ۱۸ رابطه معناداری مشاهده شد. در این میان به غیر از متغیر ۹، اکثر افراد (دانشجو و دستیار) گزینه «گاهی اوقات» را برای پاسخ به متغیرها انتخاب کرده بودند.نتیجه گیری: بیشتر دستیاران ارشد و دانشجویان دوره پزشکی عمومی، در آموزش بالینی به طور مناسب، بازخورد دریافت نمی کنند. همچنین دستیاران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به دانشجویان دوره پزشکی عمومی، از بازخورد دریافتی در طول آموزش بالینی خود، رضایت کمتری داشتند.

کلید واژه: بازخورد، آموزش بالینی، دستیاران، دانشجویان، دانشگاه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.