مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان :

مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهمن ۱۳۸۸ در مجله دانشکده پزشکی اصفهان از صفحه ۷۹۸ تا ۸۰۸ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مداخله آموزشی
مقاله الگوی رفتار سالم
مقاله رفتار ایمن
مقاله فولاد سازی
مقاله نورد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: نگرانی جهان شمول در زمینه حوادث کاری و ایمنی، نیاز به شیوه های جدید و موثر برای بهبود ایمنی در محل کار را بیش از پیش محسوس نموده است. این مطالعه به منظور ارتقای رفتارهای ایمن کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان با مداخله تئوری محور انجام شد.
روش ها: پژوهش حاضر مطالعه تجربی از نوع تصادفی شده شاهددار بود. نمونه شامل ۲۷۰ نفر از کارگران ذوب آهن در دو گروه آزمون و شاهد بود. اطلاعات با پرسش نامه محقق ساخته بر اساس الگوی رفتار سالم و چک لیست مشاهده رفتار در دو مرحله قبل و بعد از مداخله جمع آوری گردید. برای سنجش اعتبار و پایایی پرسش نامه از روش اعتبار محتوی و آلفای کرونباخ استفاده شد. مداخله بر اساس الگوی رفتار سالم تنها در گروه آزمون انجام گرفت. در گروه شاهد آموزش های معمول کارخانه اجرا شد. اطلاعات با نرم افزار SPSS و آزمون های آماری متناسب مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها: پس از مداخله، میانگین نمرات آگاهی، هنجارها و عوامل تسهیل کننده رفتار ایمن در کارگران گروه آزمون نسبت به قبل از مداخله و نمرات کارگران گروه شاهد به طور معنی داری افزایش یافته بود (p<0.001). همچنین وضعیت رفتارهای مشاهده شده کارگران گروه آزمون نسبت به قبل از مداخله و کارگران گروه شاهد به طور معنی داری متفاوت بود. تغییرات گروه شاهد معنی دار نبود.
نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت مداخله تئوری محور در ارتقای رفتارهای ایمن پیشنهاد می گردد به منظور ارتقای ایمنی در صنایع از مداخلات تئوری محور و اصول آموزش بزرگسالان استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.