ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم، سال ۱۳۸۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم، سال ۱۳۸۹ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم، سال ۱۳۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم، سال ۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم، سال ۱۳۸۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی قم

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: بهبود کیفیت آموزش دانشگاه وابسته به بهبود کیفیت گروه های آموزشی است. بنابراین، ارزیابی درونی این گروه ، گامی موثر در رشد کیفی نظام آموزش عالی است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی قم در سال ۱۳۸۹ صورت گرفت.روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی – مقطعی انجام شد. به منظور جمع آوری داده ها از ۴ پرسشنامه، شامل: پرسشنامه مربوط به مدیر گروه، اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان استفاده شد. در تکمیل این پرسشنامه ها، مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد نیز صورت گرفت، و با به کارگیری روش های آمار توصیفی در قالب جداول توزیع فراوانی و شاخص های تمایل مرکزی و پراکندگی، تفسیر و استنتاج شد.یافته ها: امتیاز کسب شده در اهداف و رسالت گروه، مدیریت گروه و روند توسعه ای آن به ترتیب ۲.۲، ۲.۱ و ۲.۸۲، نسبت تعداد اعضای هیات علمی به دانشجو، پژوهش اعضای هیات علمی و رضایتمندی از گروه به ترتیب ۲.۲۳، ۲.۱ و ۱.۱۲، تناسب تعداد دانشجویان با امکانات موجود، اطلاع از اهداف و رسالت های گروه به ترتیب ۱.۷۵، ۲.۱، و تناسب دروس با نیاز دانش آموختگان، رضایتمندی از برنامه های آموزشی گروه و رضایتمندی از محتوای برنامه های گروه به ترتیب ۱.۶۸، ۱.۸۴ و ۲.۱ تعیین شد.نتیجه گیری: طبق نتایج این پژوهش، ضروری است گروه های آموزشی جهت حفظ و ارتقای عامل هایی که وضعیت مطلوبی دارند، تلاش نموده و برای بهبود عوامل نامطلوب برنامه ریزی کنند. مسوولین دانشگاه نیز باید شرایط و منابع لازم را برای بهبود وضعیت موجود و دستیابی به بالاترین حد مطلوب فراهم آورند.

کلید واژه: برنامه های خودسنجی، آموزش، سنجش آموزش، بهداشت محیط، قم، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.