تاثیر روش تدریس کاوشگری بر پرورش مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر روش تدریس کاوشگری بر پرورش مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر روش تدریس کاوشگری بر پرورش مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر روش تدریس کاوشگری بر پرورش مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر روش تدریس کاوشگری بر پرورش مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)

تعداد صفحات :۱۸

هدف کلی پژوهش، بررسی تاثیر روش تدریس کاوشگری بر پرورش مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی بوده است. روش تحقیق، شبه آزمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش نیز کلیه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان بهار در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ بوده اند. حجم جامعه آماری ۱۱۲۰ نفر (۶۲۰ دختر و ۵۰۰ پسر) می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای، نمونه ای با حجم ۹۶ نفر (۵۲ دختر و ۴۴ پسر) از دو مدرسه در چهار کلاس، انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته، سنجش تفکر فلسفی بوده است. روایی ابزار از طریق روایی محتوایی بر اساس دیدگاه متخصصان و پایایی آن، از طریق آلفای کرونباخ، ضریب ۰.۷۹ بوده است. داده های گردآوری شده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آزمون های؛ تی در گروه های مستقل و تحلیل واریانس دو طرفه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش، حاکی از آن است که؛ بین میانگین مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان گروه های کنترل و آزمایش، تفاوت معنی دار وجود دارد. تفکر فلسفی و مولفه های تشکیل دهنده آن در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی که در درس علوم با روش تدریس کاوشگری، آموزش دیده اند، بیشتر از دانش آموزانی است که با روش تدریس سنتی، آموزش دیده اند بنابراین روش تدریس کاوشگری، موجب افزایش مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان در گروه آزمایش، شده است هم چنین نتایج پژوهش نشان داد؛ به استثنای مولفه جامعیت، بین مهارت های تفکر فلسفی و مولفه های تشکیل دهنده آن در، بین دانش آموزان دختر و پسر گروه آزمایش، تفاوت معنی دار وجود ندارد.

کلید واژه: روش کاوشگری، مهارت های تفکر فلسفی، پایه پنجم ابتدایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.