تبیین و ارزیابی مدل رابطه دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری سازمان های بازرگانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین و ارزیابی مدل رابطه دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری سازمان های بازرگانی دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین و ارزیابی مدل رابطه دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری سازمان های بازرگانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین و ارزیابی مدل رابطه دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری سازمان های بازرگانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین و ارزیابی مدل رابطه دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری سازمان های بازرگانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کاوش های مدیریت بازرگانی

تعداد صفحات :۳۸

متخصصان امر بازرگانی تا امروز تمرکز بسیار اندکی نسبت به سرمایه ناملموس در سازمان ها به عنوان اهرمی برای تحت تاثیر قرار دادن قابلیت های بازاریابی داشته اند؛ حال آنکه در دیدگاه مبتنی بر منابع، این باور وجود دارد که منابع و قابلیت های غیرقابل تقلید، ارزشمند، کمیاب و پیچیده به لحاظ اجتماعی، مزیت رقابتی برتری را ایجاد می کنند.از اینرو هدف این مقاله ارائه و ارزیابی یک مدل مفهومی از رابطه بین دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری در سازمان های بازرگانی منطبق با دیدگاه مبتنی بر منابع است. با توجه به ماهیت آن، پژوهشی توصیفی و پیمایشی است. مدل ارائه شده، در صنایع فولاد استان خوزستان و با جامعه آماری متشکل از مدیران عالی، مدیران میانی و کارشناسان بازرگانی در چهار شرکت فعال در صنعت فولاد استان خوستان و حجم نمونه ۱۶۸ نفر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. بر این اساس پنج متغیر سرمایه دانشی- انسانی، سرمایه اطلاعای، سرمایه ارتباطی، سرمایه سازمانی، سرمایه اجتماعی و هچنین قابلیت های بازاریابی در قالب ۶ فرضیه و ۳۶ شاخص مورد آزمون واقع شد. نتایج این پژوهش ضمن تایید هر شش فرضیه طرح شده نشان داد قویترین رابطه با ضریب همبستگی ۰.۳۷۸ میان سرمایه دانشی- انسانی و قابلیت های بازاریابی و ضعیف ترین رابطه با ضریب همبستگی ۰.۳۱۸ میان سرمایه اجتماعی و قابلیت های بازاریابی وجود دارد. ضمن آن که شاخص های توانایی نگهداری و بکارگیری دانش و بسط آشنایی های تجاری به ترتیب با میانگین نمره ۸.۸۱ و ۷.۶۱ به عنوان مهم ترین و کم اهمیت ترین شاخص ها شناسایی شد.

کلید واژه: دیدگاه مبتنی بر منابع، سرمایه ناملموس، سرمایه دانشی- انسانی، سرمایه اطلاعاتی، قابلیت های بازاریابی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.