نقش و جایگاه کتابخانه های صدا و سیما در ارتقاء سواد اطلاعاتی کاربران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقش و جایگاه کتابخانه های صدا و سیما در ارتقاء سواد اطلاعاتی کاربران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقش و جایگاه کتابخانه های صدا و سیما در ارتقاء سواد اطلاعاتی کاربران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش و جایگاه کتابخانه های صدا و سیما در ارتقاء سواد اطلاعاتی کاربران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقش و جایگاه کتابخانه های صدا و سیما در ارتقاء سواد اطلاعاتی کاربران :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)
تعداد صفحات :۱۶
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش آموزش های غیر رسمی کتابخانه های صدا و سیما در ارتقاء سطح سواد اطلاعاتی کاربران انجام شده است.روش: روش این تحقیق پیمایشی، جامعه آماری ۴۰۰ نفر از کاربران و شیوه نمونه گیری آن تصادفی با طبقه بندی می باشد.یافته ها: یافته های این تحقیق نشان می دهد که ۴۳ درصد کاربران در حد «خیلی زیاد و زیاد» و ۵۷ درصد در حد «کم و خیلی کم» سواد اطلاعاتی دارند. نتایج حاکی از آن است که ۳۶.۹ درصد کاربران در حد «خیلی زیاد و زیاد» و ۶۳.۱ درصد در حد «کم و خیلی کم» کتابخانه را در کسب مهارت های بازیابی اطلاعات موثر می دانند. از نظر کاربران مهمترین عامل افزایش توانایی مراجعان در کسب مهارت های بازیابی اطلاعات «خود فراگیری (آزمون و خطا)» (۵۱.۴ درصد) بوده است. ۸۴ درصد کاربرانی که سواد اطلاعاتی بالایی دارند میزان تاثیر کتابخانه را در رفع نیازهای اطلاعاتی اشان در حد «خیلی زیاد و زیاد» دانسته اند. یافته ها بیانگر آن است که مهمترین اولویت های آموزشی سواد اطلاعاتی کاربران «آشنایی با منابع مرجع الکترونیکی» (۷۴.۳ درصد) و مهمترین موانع دستیابی به اطلاعات در کتابخانه «نداشتن ارتباط با سایر مراکز علمی» (۴۶.۳ درصد) بوده است.نتیجه گیری: تحلیل نتایج پژوهش نشان می دهد که کاربرانی که «۴ بار و بیشتر»، به کتابخانه مراجعه می کنند (۵۶.۲ درصد)، بیشتر از سایرین و افرادی که «اصلا» به کتابخانه مراجعه نمی کنند (۱۴.۷ درصد) کمتر از سایرین در حد «خیلی زیاد و زیاد» دارای سواد اطلاعاتی هستند. همچنین می توان گفت با افزایش تعداد دفعات مراجعه به کتابخانه بر میزان سواد اطلاعاتی کاربران در حد «خیلی زیاد و زیاد» افزوده می شود.
کلید واژه: سواد اطلاعاتی، کاربران، آموزش، کتابخانه های صدا و سیما
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.